پروین: برای آشتی برانکو و کی‌روش به دیوار خوردم!

پروین: برای آشتی برانکو و کی‌روش به دیوار خوردم!

13024
11:56
18 دی 1397
پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: بارها سعی و تلاش کردم تا اختلاف نظر بین برانکو و کی‌روش را حل کنم اما هر بار که خواستم این کار را انجام دهم به دیوار خوردم و کار پیش نرفت.

به گزارش وب سایت نود و به نقل از فارس، علی پروین در خصوص بازی شب گذشته تیم ملی کشورمان مقابل یمن، اختلافات برانکو و کی‌روش و موارد دیگر صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید.

*برد خوبی مقابل یمن به دست آوردیم. نظر شما در خصوص این بازی چیست؟ 

به نظرم خیلی خوب بازی کردیم و امیدوار شدم، اما نباید از این مسئله غافل شویم که تیم ملی یمن هیچ‌گاه برای تیم ملی ایران مشکل‌ساز نبوده است، اما بازی شب گذشته تیم ملی ما را امیدوار کرد، چون که قدم اول را محکم برداشتیم. 

*زدن پنج گل به یمن، علی پروین را خوشحال کرده است؟ 

بله، واقعا خوشحال شدم، اما به بازیکنان تیم ملی هشدار می‌دهم که در باد این موفقیت نخوابند و مغرور نشوند. اگر بخواهم یک آنالیز کلی درباره تیم ملی انجام دهم، باید بگویم که بازی با یمن یک بازی تدارکاتی مناسب برای تیم ملی بود.

*بازی مقابل یمن چقدر امیدواری به قهرمانی تیم ملی در جم ملت‌های آسیا به وجود آورده است؟ 

من به این تیم ملی و قهرمانی‌اش در آسیا خیلی امیدوارم چرا که تیم خوبی داریم و بازیکنان در این مدت اردوهای خوبی هم پشت سر گذاشتند، اما تأکید می‌کنم  که تیم ملی یمن و تیم‌های مشابه به آن، برای فوتبال ایران مشکل‌ساز نیستند و باید بپذیریم که مدعیان اصلی قهرمانی در جام ملت‌ها تیم‌هایی مثل ژاپن، کره جنوبی، عربستان، استرالیا و قطر هستند و باید بقیه تیم‌ها را رها کنیم.ما قدم اول را محکم برداشتیم و امیدوارم با همین روند کار را پیش ببریم. 

*هواداران تیم ملی از شب گذشته به قهرمانی این تیم در آسیا امیدوار شده‌اند.

دقیقا همینطور است و به نظر من در شرایطی که کشور ما دارد، شادی دل مردم از هر چیزی مهمتر است و امیدوارم ملی‌پوشان دست پر به ایران برگردند. 

*باز هم اختلافات بین برانکو و کی‌روش باعث به وجود آمدن حاشیه‌هایی در این روزهای تیم ملی شده است. شما از این مسائل خبر دارید؟ 

بله، در جریان این مسائل قرار دارم و چیزهایی شنیده‌ام اما نمی‌دانم دوباره چه اتفاقی افتاده که این حاشیه‌ها آغاز شده است، دوست دارم در این شرایط حساس که تیم ملی در آن قرار دارد، با کی‌روش صحبت کنم و حتما این کار را انجام خواهم داد، اگر اختلاف‌نظر و مشکلی بین این دو نفر هست، از آنها عاجزانه درخواست می‌کنم که این اختلافات را تا بعد از جام ملت‌های آسیا کنار بگذارند و اجازه دهند مسابقات جام ملت‌ها تمام شود بعد با هم تسویه حساب کنند. 

*می‌دانیم که شما بارها پیشقدم شدید تا این اختلافات تمام شود اما اینطور نشد. 

خیلی شفاف می‌گویم که من بارها از آقایان سلطانی‌فر، صالحی امیری و تاج خواستم تا به اختلافات برانکو و کی‌روش ورود کنند تا این مشکلات حل شود، اما اینطور نشد و از دست من هم بیشتر از این بر نمی‌آید، هر بار که خواستم اختلاف این دو نفر را حل کنم به دیوار خوردم و کار از پیش نرفت. من به خاطر ایران دوست دارم این اختلافات تمام شود چرا که خودم سالها روی نیمکت تیم ملی نشسته‌ام و می‌دانم که این تیم چه اهمیتی دارد، مطمئنا علاوه بر کی‌روش، سعی خواهم کرد با برانکو هم صحبت کنم تا این اختلافات تمام شود. به نظر من برانکو هم نباید در این شرایط نشست خبری برگزار می‌کرد و الان زمان جواب دادن برانکو و کی‌روش علیه یکدیگر نیست.

* تیم ملی نفرات خوبی دارد، اما حاشیه‌هایی برای این تیم به وجود می‌آید. 

به نظر من تیم ملی و کی‌روش بهترین هستند و به عنوان سرمربی اسبق تیم ملی اعتراف می‌کنم اگر قرار باشد این تیم لطمه‌ای بخورد، از سوی حاشیه‌ها خواهد بود. خواهش می‌کنم فعلا دست از سر تیم ملی بردارند، چرا که سرمربی این تیم کی‌روش است و نفرات در مشت او هستند، اما مگر ما مربیان چه کار می‌توانیم انجام دهیم؟ به عنوان کسی که سالها روی نیمکت تیم ملی نشسته می‌گویم که مربی تیم ملی بهترین شخص برای انتخاب نفرات، ترکیب اصلی و سیستم است و ما نمی‌توانیم از بیرون در ترکیب تیم ملی دخالت کنیم. کی‌روش کارش را خیلی خوب بلد است و به نظر من نباید بعد از بازی با یمن جواب برانکو را می‌داد و باید از کنار صحبت‌های او رد می‌شد. 

*به نظر می‌رسد تیم ملی از نظر تاکتیکی تغییراتی داشته و هجومی‌تر بازی کرده است.

بله، باید هم این اتفاق رخ می‌داد، چرا که تیم ملی بهترین‌ها را در خط حمله دارد، اما من از یک چیزی می‌ترسم و آن این است که حاشیه‌ها به این تیم ضربه بزند، چون حاشیه برای فوتبال سم است. حالا که با این روحیه کار را آغاز کردیم و یک مربی باتجربه داریم و می‌توانیم قهرمان آسیا شویم، چرا باید وارد حاشیه شویم؟ 

* برای حمایت تیم ملی چه توصیه‌ای برای همه دارید؟ 

من صد بار گفتم و باز هم می‌گویم، الان وقت صحبت از قرمز، آبی، زرد و رنگ‌های دیگر نیست و این مسائل معنی ندارد و همه باید دست به دست هم بدهیم و به فکر قهرمانی ایران در آسیا باشیم چرا که با این تیم خوب می‌توانیم قهرمان شویم.

* بازی‌های بعدی تیم ملی را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

به نظر من هم عراق را می‌بریم و هم ویتنام را و شک نکنید که تا نیمه نهایی خیلی راحت بالا می‌رویم، اما امیدوارم زمانی که به تیم‌هایی مثل ژاپن، کره جنوبی و استرالیا برخورد می‌کنیم تیم ملی حاشیه‌ای نداشته باشد و شرایط خوبی داشته باشیم تا بتوانیم در نهایت قهرمان آسیا شویم. 

2051

نظرات کاربران
Afshin
امیدوارم بعد این سخنان سلطان پرسپولیسی‌ها سکوت کنند ودست از حمایت سمپاش بردارند
۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۰:۴۴
پاسخ
71
21
سامان
مشکل برانکو با کیروش حل نمیشه چون که میخواد جای کیروش را در تیم ملی بگیره و برای رسیدن به این هدفش هرکاری میکنه ولو ضربه زدن و حاشیه سازی علیه تیم ملی! فردی باظاهری جنتلمن!
۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۵:۰۲
پاسخ
85
16
محمدرضا
خدارو شکر که کسی این صحبت هارو کرد که دیگه هیچ پرسپولیسی نتونه ایرادی بگیره. اونهایی که میگفتن برانکو چیزی نگفته و حمایت کرده و خیال میکردن با بچه ابتدایی طرفن.. پروین هم استقلالیه یا طرفدار کی روش؟ مصاحبه برانکو سراسر حسادت بود و تلاش برای ایجاد فشار روی تیم ملی. وقتی با غرض میگه ما با یک ملی پوش به فینال رسیدیم در صورتی که محمد انصاری، سید جلال حسینی،صادق محرمی رو توی دور گروهی و یک هشتم داشت. حتی احمد نوراللهی که همین الان توی تیم ملیه و بیرانوندم حساب کنی میشن دو نفر... اما با این حال بازم امیدوارم این حاشیه ها تموم شه و کی روش هم دیگه جواب کسی که در حدش نیست رو نده. اما آقای برانکو بدونه اگر با این مصاحبه ها باعث بشه کوچکترین لطمه ای به تیم ملیمون بخوره، ما هوادار های بقیه تیم ها توی تمام ورزشگاه های کشور حسابی از خجالتشون در میایم. بحث کی روش نیست ما 42 سال صبر کردیم که تیم ملیمون قهرمان شه....
۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۸:۴۴
پاسخ
160
82
جلال
این پرسپولیسیا اینقدر نسبت به تیمشون خودشیفته و مغرورن که حتی حاضرن علیه تیم ملی کشورشون موضع بگیرن شک ندارم خیلی از پرسپولیسیا دوس دارن کیروش و تیم ملی زمین بخوره و نتیجه نگیره تو ایران به جز پرسپولیسیا بقیه کیروش رو قبول دارن اما برانکو چی به جز پرسپولیسیا همه ایران از این ادم خوششون نمیاد کسی که به قول خودشون ادعای جنتلمنیو و حرفه ای بودنش میشه اما بارها دیدم با بعضی حرفا و کاراش کاملا خلاف اینو ثابت کرده
۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۴:۳۳
پاسخ
201
68
666666
دوست عزیز، برای اطلاعت باید بگم، بخوای یا نخوای، پرسپولیس از این تیم ملی بیشتر هوادار داره، پس پرسپولیس تیم ملی واقعی ایرانه. کیروش رو هم از نظر فنی و شخصیتی همه میشناسن، تنها افتخارش شاگردی فرگوسنه و البته اخراج از رئال....
۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۶:۲۷
31
183
مصطفی
مقصر سرمربی ایرانه.تحسین کردن سرمربی عراق که طرفداری از عراق تیست. برانکو از تمام سرمربیان تیمای رقیب پرسپولیس تعریف میکنه . میشه ریشه این واکنش نامعقول کیروش رو در مترجم او جستجو کرد.
۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۱:۱۷
پاسخ
54
100
امیر
در عجبم از صحبت بعضی از دوستان که یا خواب تشریف دارن یا خودشون رو به خواب زدن و باز در عجبم از بعضیها که خودشون رو حامی پرسپولیس میدونن و اداسو درمیارن.میشه بپرسم در کنفرانس برانکو چه حرفی علیه کیروش یا اصلا هرکسه دیگه ایی زده؟قصد و نیت شما کاملا واضح هستش.التماس یک جو معرفت و منطق ،چیزی که این روزها خیلی کم یابه..
۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۱:۲۲
پاسخ
35
73
بهرام
آخه وقتی لیگ تعطیله... اصلا همه آسیا تعطیله.... برانکو چرا کنفرانس خبری میزاره؟ این همه توی اینستگرام پیج داره واسه انتشار افکارش کمه؟ همش درباره تیم ملی و بازیکنان تیم ملی و اینکه طارمی رو نمیخوام رضاییان و نمی خوام... فقط قصدش این بوده که آرامش رو از تیم ملی بگیره
۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۹:۵۵
36
28
میر
من به شما میگم البته اگر سایت نود چاپ کنه:ایشان گفت وقتی من با یک ملی پوش به فینال رسیدم دلیلی ندارد کیروش با این همه ملی پوش قهرمان نشود!این یعنی فشار به تی م ملی برای باختن وبی ارزش کرد قهرمانی احتمالی آن.واقعا شما از فهم این عاجزید؟آیا کاشیما که قهرمان شد همه بازیکناش ملی پوشند؟خودتان میدانید که یک ملی پوش هم ندارد وبازیکنان اصلی ژاپن در اروپا بازی می کنند..
۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۴:۳۶
26
29
ممد نبودی
میناوند و درخشان خیلی خوبن!!! زیادی متعصب اند!برخی طرفداران پرسپولیس هم همینطور! و البته متاسفم برای رسانه ها که نونشون توی دعوا و مصاحبه های جنجالی مربیان تیم ملی و باشگاهی هست.
۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۸:۱۳
پاسخ
18
119
ممدان بنگلادش یادت نره هوادار تیم پیروزی
میناوند ؟! ایشون کلا دنبال حاشیه، بی احترامی هستند حتی یک بار یک حرکت منطقی و مودبانه از ایشون من ندیدم و نشنیدم.
۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۶:۰۱
107
13
استقلال سلحشور
اقای پروین تمام صحبتهاتون درسته ولی یه اشکالی این وسط هست که کسی بهش توجه نداره درست برانکو وکیروش با هم خوب نیستن ولی چه معنی داره خبرنگارها مدام این دوتا رو روبروی هم بزارن دقیقا خبرنگارها وسط مصاحبشون خیلی حرفهای شروع میکنن سوالهای معنی دار پرسیدن دقیقا از برانکو راجب کیروش میپرسن از کیروش هم راجب برانکو
۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۶:۴۱
پاسخ
2
229
LOGAN
فدارسیون باید دست به کار بشه و این دو رو آشتی بده و ماجرا تموم شه برای فوتبالمون چه تیم ملی چه باشگاهی ضرر زیادی داره
۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۷:۲۰
پاسخ
5
123
*****
سلطان خودتی بقیه اداتو هم نمیتونن در بیارن تنها کسی که بدون تعصب تا الان دیدم نظر داده بقیه میخوان الکی طرفداری برانکو یا کیروش رو بکنن همه متعصب و بی منطق البته با کمال تاسف
۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۴:۴۰
پاسخ
12
136
ایرانی
من خودم پرسپولیسی هستم اما این دفعه مقصر برانکو بود اخه چرا الان اونم اول مسابقات شروع به مصاحبه کرد خوب تو هم اگر قصدی نداری مثل کیروش که اصلا انگار نه انگار پرسپولیس یک‌مسابقه مهم داشت سکوت میکردی . مشخصه برای یک مربی خارجی اهمیت نداره تیم ملی ما چه نتیجه ای میگیره اما برای ما و کیروش مهمه . هر جای دنیا بود الان با برانکو برخورد میکردن برای حاشیه سازی . کیروش واقعا موقع فینال پرسپولیس سکوت کرد . از مردم ایرانم خواهش میکنم اینقدر پشت یک مربی که کارش اشتباه بود موضع نگیرید اگر تیم‌ملی نتیجه نگیره دودش توی چشم ما میره . پرسپولیس عزیزه اما تیم ملی عزیزترین تیم جهانه
۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۰:۰۰
پاسخ
154
120
واقع بین
دوست استقلالی خودتو نبند به پرسپولیس.اول مصاحبه برانکورو بخون بعد بیا نظر کارشناسی بده.همتون فقط بلدین ندونسته صحبت کنید.کاش سرتون به تیم خودتون گرم بود
۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۱:۴۸
10
98
ایرانی
من یک ایرانی ام هر جوری بخوای حساب کنی اندفعه تقصیر کیروش بوده اول این که همه قبل از بازی ها مصاحبه میکنن و نظرشون رو میگن گاهی ممکن خوشمون بیاد گاهی نه دوم برانکو گفته دلیلی برای باخت ایران ایران نمیبینم اینو ببر هر جای دنیا که خواستین نشون بدین بگین یه نفر میگه ما نمیبازیم ولی نا از ذستش نارحتیم ببینید چه برخوردی باتون میکنن سوم رسانه های قطری و اماراتی ایران و قهرمان مسابقات معرفی و تیم ملیشون ناکام کسی ناراحت شد یا تساوی با شانس تو بازی افتحاییه رو گردن این رسانه ها انداختن چهارم حتی اگه جملات بدتر هم گفته وظیفه سرمربی تیم ملی اینه که در این مسابقات حساس ببینه برانکو کی صحبت میکنه که جواب بده پنجم تیم ملی بهترین تیم جهان هست ولی نه به هر قیمتی
۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۹:۱۱
32
50
رضاSh
کیروش کیه که بعضیا طرفش رو میگیرن؟پشت تیم ملی به خودش جرات داده هر حرفی بزنه و هیچکس هم چیزی بهش نمیگه.برانکو شخصیتی قابل ستایش داره و خدا نکنه کسی مثل کیروش دوست برانکو باشه.کیروش دوستانش رو کنار خودش داره که از خودش موزی تر هستن ارزوی موفقیت برای تیم ملی و نه برای آقای موزامبیکی
۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۹:۲۷
پاسخ
101
127
حسین
در جواب پیام، آقای موزامبیکی توهین نژادی نیست مثل مربی کروات یا فرانسوی.
۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۲:۰۶
8
27
Payam
موزابیکی؟؟؟؟؟ به خدا اومدی کیروش خرابش کنی، ستایشش کردی! کل دنیا هم به تو میگه ایرانی! نژاد پرست نباش، باسه خودت خوب نیست.
۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱:۲۴
42
36
ارتش سرخ آسیا
سرمربی تیم ملی به دلیل اینکه جایگاه بالاتری نسبت به مربیان لیگ داره باید از همه صبورتر باشه. متاسفانه کی روش کم طاقته و اینکه کمی هم روحیه تهاجمی داره.
۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۵:۴۲
پاسخ