پله: مارادونا نسبت به مسی بازیکن بهتری بود

پله: مارادونا نسبت به مسی بازیکن بهتری بود

2723
22:04
14 آذر 1397
اسطوره فوتبال برزیل اعتقاد دارد رقیب قدیمی اش از لیونل مسی بازیکن بهتری بوده است.

به گزارش وبسایت نود، پله برزیلی که همیشه با دیگو مارادونا رقابت داشته در جدیدترین مصاحبه اش عنوان کرده اسطوره فوتبال آرژانتین از لیونل مسی بازیکن بهتری بوده است. 

پله ۷۸ ساله به نشریه Folha de Sao Paulo گفته:«مارادونا یکی از بهترین بازیکنان تاریخ است. اگر از من بپرسید می گویم که او خیلی بهتر از مسی است. بازیکنانی چون بکن بائر و کرویف هم جزو بزرگان تاریخ هستند. عده ای مسی را با من مقایسه می کنند اما او تنها با یک پایش می تواند بازی کند. مسی همیشه تنها با یک پا شوت می زند.»

۲۰۳۱

نظرات کاربران
احمد
در اینکه مارادونا بازیکن فوق العاده ای بوده که حرفی نیست . در اینکه رهبر هم بوده حرفی نیست . در اینکه مسی اون قدرت رهبری رو نداره هم شکی نیست . ولی یه چیزی برای من به عجیبه . و اون اینکه مارادونا در دوران بازیش چند تا گل زده ؟؟ آیا نصف مسی گل زاده ؟؟ بله درسته ایشون هافبک بودن . خب چند تا پاس گل داده ؟ آیا نصف مسی پاس گل داده ؟ چند تا جام کسب کرده ؟ به جز جام جهانی و یک یا دو قهرمانی لیگ ایتالیا اگه اشتباه نکنم و چندتا جام حذفی ، رنگ جام قهرمانی اروپا رو هم که اصلا ندیده . خب من حرفم اینه بازیکنی به خوبی مارادونا که قطعا جز بهترینهای تاریخه از چه بعدی سرتر از مسیه ؟ شاید فقط دریبل . وگرنه هوش و ذکاوت و قدرت بازیسازی و پاس دهی مسی رو نداره . من بعضی از بازیهاشو دیدم . فراموش نکنیم که مسی هم یه هافبک هست به جز چند بازی که به عنوان مهاجم تو زمین بوده اکثرا نقش هافبک رو داشته و اینها گل و پاس گل داده . همین آقای پله که سلطان گل هست مهاجم بوده . لطفا از این بعد هم به قضیه نگاه بشه . ضمنا همه میگن مسی پارسال جلوی رم هیچ کاری نکرد بله درسته . ولی چرا هیچ کس کارهایی رو که تو 4 تا جام باشگاه های اروپایی که بارسلونا قهرمان شد رو ندید ؟ هر بازیکنی ممکنه چند تا بازی هم خوب نباشه دلیل نمیشه کل فوتبالش رو زیر سوال برد
۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۰:۳۸
پاسخ
16
27
کی روش.مورینیو.فرگوسن
نظرات رو خوندم تعجب کردم آقایون محترم اون زمان فوتبال مثل الان نبوده و چیزی مثل تاکتیک های دفاعی که الان داریم وجود نداشته برعکس الان که بازیا کم گله اون موقع پرگل بوده برای مثال الان مسی از یه بازیکن رد میشه یه دسته بازیکن میریزن سرش اما مارادونا دونه دونه دریبل می کرده می رفته جلو به نظرم نظرات اصلی منطقی نیست و سطح مسی خیلی از مارادونا و پله بالاتره
۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۵۱:۴۸
پاسخ
15
28
ای پرنده ی مهاجر
با این نظر مخالفم ، زمانی که امثال پله و مارادونا بازی میکردن فوتبال اینقدر گسترده و علمی نبود ، هر کسی که یکم قدرت ذهنی داشت ( دقیقا مثل پله و مارادونا ) از خودش اسم در میکرد و پشت سر هم گل میزد ، حالا باز زمان مارادونا یکم پیشرفته از زمان پله بوده فوتبال . دقیقا مثل این میمونه که بیایم علم هوش مصنوعی رو در دهه ۱۹۵۰ با ۲۰۱۸ مقایسه کنیم ! اون موقع چی میفهمیدن از هوش مصنوعی و الان هوش مصنوعی داره چه کارهایی انجام میده ؟ مقایسه اون نسل فوتبال با این نسل کار درستی نیست ، و نظر من کسانی که در این عصر بازی میکنن خیلی بهتر از اون نسل هستن چون به صورت فشرده و علمی بازی میکنن نه روی هوا ! مسائل و مثال های زیادی رو میشه مطرح کرد که اینجا توی کامنت جاش نیست .! ( اندکی تفکر )
۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۵۰:۰۴
پاسخ
14
27
حسام
فرق مسی و مارادونا در قدرت ذهن و فکر در رهبری تیم است.مثال می زنم.بازی ارژانتین انگلیس جام 86 مارادونا به قلب دفاع انگلیس می زنه بعد از دو سه تا دریبل وقتی به سد بازیکنان حریف می خوره یک و دو می کنه و در نهایت در لحظه تصمیم می گیره که با دست روی سر شیلتون ضربه بزنه.تمام تصمیمات در لحظه گرفته میشوند.شاهکارش این جاست که پنج دقیقه بعد از گل اول وقتی می بینه انگلیسی ها تو بهت گل اول هستند یه تنه از وسط زمین شروع به دریبل بازیکنان حریف می کنه و یه گل انفرادی استثنایی می زنه.طرفداران مسی می گن خب مسی هم شبیه این گل زده!موضوع دریبل زدن شش هفت نفر از وسط زمین و گل زدن نیست!اینکه در چه زمانی تشخیص بدی این کار را به چه شکلی انجام بدی مسیله است. و این قدرت تشخیص مارادوناست که به مسی برتری داره.کجای زمین در چه دقیقه ای چه حرکتی انجام بده و در یک کلام حرکات انفرادی اش را در خدمت تیم قرار بده این تفاوت مسی و مارادوناست!برای من که بازیهای مارادونا را یادم هست این که مگر با خطا می تونستند متوقفش کنند.امکان نداشت بدون خطا ازش توپ بگیرند.تعداد خطای روی مارادونا در جام نود اندازه کل خطاهای روی مسی در کل دوران فوتبالش است!مارادونا یک استثنای غیر قابل تکرار بود!
۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۵۱:۴۹
پاسخ
37
67
مشهد
شما که بازیهای مارادونا رو یادت هست که البته بازیکن بزرگی هم بود، ولی اگه کسی نمیتونست مهارش کنه چرا یک بار بارسلونا و ناپولی رو قهرمان لیگ قهرمانان اروپا نکرد؟؟
۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۱۸:۲۶
10
23
کریستیانو رونالدو
با همون یه پاش خیلی هارو زخمی میکنه اگه اینطوریه مارادونا هم فقط با یه پاش شوت میزد ( تازه الان عبور از بازیکنا سخت تر شده مطمئنم اگه الان دوران بازی مارادونا بود نمیتونست با مسی مقابله کنه)
۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۵۰:۰۵
پاسخ
58
51
اشکان
لایک دادی الماس سیاه
۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۳۷:۱۲
پاسخ
36
37
Pouya2220
متأسفانه درسته... عموم افرادی که مسی رو بهترین بازیکن تاریخ آرژانتین میدونن بازی های مارادونا رو یادشون نمیاد... پله درست میگه مسی یک پای استثنائی داره و مارادونا همه چیش استثنایی بود وقتی بین چهارنفر گیر می کرد توپو بین پا نگه می داشت بعد از رینبو شروع میکرد با کله زدن جلو میرفت اینقدر عصبی میکرد رقیبا رو که شش هفت نفره میریختن سرش بدون اینکه توپو بخوان میزدنش... بازم بلند میشد و همه رو تحقیر میکرد... مارادونا رو بی جنبگیش در دوره بازیش در بارسا نابود کرد وگرنه میتونست با کمک تیم فوق العاده بارسا رکوردهای غیرقابل شکست از خودش به جا بذاره... (اگه فقط یکم راجع به مواد مخدر محتاط تر بود چی میشد خداییش... خودشم همیشه میگه!) مسی و رونالدو به جای خود همیشه... ولی مارادونا و پله رو دیگه نمیشه با هیچ کس و هیچ کس مقایسه کرد... هیچ کس!
۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۱۶:۱۴
پاسخ
25
55
بارسلونا❤
مسی رو بیخود خراب نکن ... چه بخای چه نخای به زودی رکورد تو توسط مسی و رونالدو شکسته خواهد شد
۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۱۲:۵۲
پاسخ
33
49
علیرضا قربانزاده
دوغتو بنوش
۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۸:۳۰
پاسخ
26
43
مجتبی
من طرفدار مسی نیستم ولی قشنگ معلومه با نظر خاصی این حرفو میزنه بقول رونالدو:آرزوم بود پای چپ مسی رو داشته باشم
۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۸:۳۲
پاسخ
27
48
ایمون زاید
الان حمید مسی میاد میگه پله کیه ؟ پله کجای فوتباله اصلا؟ یا هم که میاد میگه پله به مسی حسودیش میشه
۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۰:۵۳
پاسخ
34
40
عشقممم نیمار
اینم نظر بهترین بازیکن واقعا تاریخ..‌در مورد مسی ..کسی ک‌با تبلیغات خاستن ب زور ..بهتر از مارادونا نشونش بدن و لقب پله (..یعنی بهترین بازیکن تاریخو با تبلیغات بهش بدن:-P مسی نشون‌داده‌..ک‌هیچپقت نمیتون یه تیمه رهبری کنه:-P نسون ب اون‌نشون ک‌بارسلونا در دیدار برگست مقابل رم..نتونست رهبری کنه و‌باعث صعود بارسلونا شه و ارژانتینه ب مرحله بعد جام‌جهانی ببره..اونم بابرد مقابل فرانسه ..:-)
۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۲:۲۳