چالش جدید برای باشگاه استقلال/ پاتوسی می‌تواند در لیگ برتر بازی کند؟

چالش جدید برای باشگاه استقلال/ پاتوسی می‌تواند در لیگ برتر بازی کند؟

16574
11:03
30 بهمن 1397
در مورد حضور آیاندا پاتوسی در باشگاه استقلال چالشی جدید به وجود آمده است.

به گزارش وبسایت نود، در بخشی از برنامه‌ی شب گذشته‌ی نود دستور العمل نحوه جذب بازیکنان خارجی در لیگ بررسی شد که یا باید در دو سال گذشته عضو تیم ملی کشورشان باشند و در لیگ قهرمانان قاره ای بازی کرده باشند یا 10 بازی در دو فصل گذشته لیگ‌های اروپایی و آمریکای جنوبی انجام داده باشند.

در ادامه محمودزاده رییس کمیته نقل و انتقالات لیگ برتر روی خط تلفنی آمده و درباره انتقال جنجالی پاتوسی به استقلال و صدور مجوز برای او توسط سازمان لیگ صحبت کرد.

بعد از صحبت‌های محمودزاده مجری برنامه نود اعلام کرد این بازیکن 9 بازی در لیگ و حذفی انجام داده و در سالهای 2017 و 2018 هم بازی ملی نداشته اما یک بازی او در سال 2016 را ملاک قرار داده اند و مجوز او را صادر کرده اند. مسئولان سازمان لیگ زمانی که دیدند که پاتوسی شرایط لازم را ندارد مهندسی معکوس کردند و دیدند پاتوسی یک بازی در سال 2016 انجام داده پس ملاک را به جای سال، بر مبنای فصل حساب کردند تا این بازی ملی حساب شود و مجوز او صادر شود. اما حتی اگر مشکل تعداد بازیهای این بازیکن هم حل پنجره نقل وانتقالات بسته شده و ITC پاتوسی هنوز صادر نشده و تازه شنبه همین هفته ITC او ارسال شده و براساس قانون صدور مجوز بازی او غیرقانونی است.

امیرحسین فتحی مدیرعامل باشگاه استقلال در پاسخ به این مساله روی خط آمد و تاکید کرد ساعت 23:30 شب آخرین روز نقل و انتقالات درخواست صدور ITC پاتوسی را ارسال کرده ایم و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. ملاک زمان ارسال درخواست ITC است نه زمان صدور آن.

فردوسی پور در واکنش گفت متن صریح بند 9 قوانین نقل و انتقالات فیفا می گوید زمانی که ITC به دست فدراسیون باشگاه مقصد یعنی استقلال می رسد باید در پنجره نقل و انتقالات باشد نه زمانی که در خواست را اعلام می کنید و می ترسم اگر با این بازیکن وارد لیگ قهرمانان آسیا شوید تمام بازی های شما سه بر صفر بازنده شود.

فتحی در پاسخ به این مساله گفت: نگران لیگ قهرمانان آسیا نباشید چون آنجا شانتاژ وجود ندارد و بند 8 آیین نامه صراحت دارد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

1870

نظرات کاربران
فرهاد
طارمی کجایی دقیقاً کجایی
۰۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۳۷:۱۱
پاسخ
7
11
حسین علیزاده
پاتوسی نمیتونه بازی کنه،اگر بازی کنه تیم های مقابل باید برن فیفا شکایت کنن وگرنه اینجا همون کسایی که کارت بازی صادر میکنن،میگن مشکلی نداشته واسه بازی کردن، ولی فیفا درست و حسابی و بدون لابی بازی به شکایت ها رسیدگی میکنه
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۲:۱۶
پاسخ
7
22
نیست بالاتر از سرخی رنگ
مجموعه شش جلدی داستان های پاتوسی با شصت و شش درصد تخفیف درب منازل!!
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۲:۱۲
پاسخ
8
24
میلان
دوستان استقلالی من برای خودتون میگم اگه بازی های آسیایی با شکایت حریف سه بر صفر شد،همین شما ها دوباره حملتون رو به سازمان لیگ و اصحاب رسانه شروع میکنید.
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۲:۴۴
پاسخ
33
53
زانیار
پاتوسی نمیتونه بازی کنه در هر شرایطی
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۰:۴۸
پاسخ
32
43
میلاد استقلالی
این قاون 3 تا بند داره اولی 10 بازی ملی در 2 سال قبل دومی 10 بازی باشگاهی در دو فصل قبل و سومی اینکه اگر دو مورد قبل نبود تصمیم با هیئت رئیسه است. پاتوسی اولی رو نداشت ولی دومی رو داشت....... اقای فتحی کامل توضیح دادن و مدارک باشگاه لوکرن بلزیک رو نشون دادن که اعلام کرده در دو فصل پیش بیش از 10 بازی باشگاهی داشته و تمام بازیها رو با اسامی کامل و حتی نام داورها اعلام کرده. باشگاه بلزیکم استقلالیه؟
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۴:۰۸
پاسخ
34
38
Milad perspolis❤
بزارید خوش باشن اخه اینقدر بازیکن قلدریه بزار بازی کنه بعدشو نگاه کنید تو لیگ قهرمانان اسیا اونجا جایی است که نمی تونن قانون رو دور بزنن میبینیم تیمای عربی چی کار میکنن با شکایتاشون
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۱:۰۷
پاسخ
84
52
جواد
پس چرا حرس و جوش میخورین؟ شکایت کنه هرکی فکر میکنه ۳-۰ میشه. قانون فیفا واضح توضیح داده که درخواست آی تی سی باید قبل از بسته شدن پنجره باشه. همین. نیازی هم نیست حقوق دان باشی تا اینو بفهمی.
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۳:۴۹
13
12
سامان از تبریز
اگه این بازیکن جلو هر تیمی بازی کنه راحت و قانونی میتونن شکایت کنن و بازی 3بر 0 بشه
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۲:۱۴
45
2
عشق آبی
دوستانی که اینقد نگران‌تیم ما هستند قضیه پولادی رو وقتی خواست بره الشحانیه به یاد بیارن آی تی سی ایشون تقریبا یکماه بعد از درخواستشون صادر شد و مهلت نقل و انتقالات هم تموم شده بود....الان با کدوم منطق ایشون سریع بعد از اومدن ای تی سی بازی کرد؟؟؟دوستان که اینقدر نگران تیم ما هستن کاش یه دو تا قانون واسه بازی کردن ترابی هم‌بررسی میشد ببینیم طبق کدوم قانون تو جام حذفی برای دو تیم بازی کرده
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۵:۰۲
پاسخ
56
76
حسین علیزاده
درمورد رضایت نامه شجاعیان و تبریزی هم که هنوز پول رضایت نامه هاشون رو ندادید و غیرقانونی دارن واسه استقلال بازی میکنن هم تحقیق و بررسی قانونی بشه بد نیست
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۴:۴۹
16
9
عشقممم نیمار
ایکاش در مورد ترابی هم ک‌همزمان‌با تراکتور و‌شیش_پولیس قرارداد بسته هم‌اینقد بحث مشد ک‌چطو میتونه الان راحت بازی کنه .در صورتی همزمان با دو‌باشگاه قرارداد بسته بود :-P
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۸:۳۷
پاسخ
47
91
رضاSh
فتحی حرف خودش رو ملاک میدونه و به همه میپره.بازیکنت نه بازی ملی داشته نه 10بازی باشگاهی انجام داده.از این هم بگذریم الان 20روز از اتمام نقل و انتقالات گذشته و بازیکن ازاد هم نیست و Itcهم تازه رسیده.ممکنه اینجا با کمک وزیر و لابی بازی کنه ولی توی لیگ قهرمانان تیمت رو نابود میکنه. این کارا برای دوچرخه دیگه تکراریه.سالهاست به خاطر این تیم خیلی از قوانین نقض شده و سوگلی تمام عیار فوتباله ولی این وسط یادتون نره که وزیر پرسپولیسیه
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۴:۱۴
پاسخ
163
80
مرتضی
برو یه کم زبان انگلیسی یاد بگیر و اطلاعاتت رو آپدیت کن،من قول می دم همه این دل نگرانیات حل بشه
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۶:۱۲
14
32
علی
طارمی .... خلعتبری .... و....... اینا همه استقلالی بودن آره ؟؟؟!!
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۷:۰۴
24
78
6666
آقا من نمیدونم چرا بحث میکنید مخصوصاً پرسپولیسیا بابا بزارید پاتوسی یا هر کس دیگه ای که استق لالیا میگن بازی کنه حتی غیر قانونی اینا بازم ته جدولن شوفرشون 30 بازیکن گرفته بعد از باخت تراکتور میگه من دژاگه رو میخواستم باور کنید دو بازی دیگه پاتوسی رها کن حیا کن شعارشون میشه
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۷:۰۲
82
30
سرخ
اونی که حرفش را ملاک میدونست جناب طاهری بود که باعث دو پنجره محرومیت ما شد با اون خیریت !!!
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۵:۳۱
24
58
یوهان کرایوف
اگه ملاک صدور آی تی سی هست پس چرا تا آخرین لحظه سیستم TMS باز میمونه؟ یعنی ممکنه تیم ساعت 23:58 درخواست آی تی سی کنه و یک دقیقه بعد آی تی سی صادر بشه؟ کلا همه قوانینی که وضع میشن در همه جای دنیا در بندهاشون تفاوتهایی وجود داره که ممکنه همدیگر رو تا حدی نقض کنن و وکلا از همین قوانین استفاده میکنن و رای رو عوض میکنن. در این مورد هم بند 4 و 8 فیفا با بند 9 همدیگر رو تا حدودی نقض می کنن و اگه تیمی احیانا از استقلال شکایت کنه باید دید وکلای کدوم تیم خبره تر هستند و فیفا رو قانع میکنن؟ اگه دادگاه بند 4 و 8 رو مد نظر قرار بده استقلال مشکلی نداره و اگه بند 9 رو مد نظر قرار بده استقلال دچار مشکل میشه.
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۴:۲۳
پاسخ
20
92
رضا کریمی
همه فرمایشات شما صحیح. یه نگاهی به گذشته نشون داده هیچ تیم ایرانی نتونسته یک پرونده بین المللی رو تو هیچ مرجعی ببره! فدراسیونمون هنوز مشکل بازی با عربستان رو نتونسته حل کنه!
۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۱:۱۴
42
9
کرال
شکی نیست قانونمون خوب نیست ولی قانون گذارامون از خود قانونم بدترن شاید تو لیگ داخلی تونستین صورت مسئله رو با پارتی بازی هل کنید ولی آسیا و قانون فیفا فرق داره ها از الان گفته باشم