چرا کسی حاضر نیست سرمربی تیم امید شود؟

چرا کسی حاضر نیست سرمربی تیم امید شود؟

14284
11:09
04 خرداد 1398
تیم امید ایران که قرار است به طلسم چهار دهه نرفتن ایران به فوتبال المپیک پایان دهد همچنان بدون سرمربی است.

به گزارش سایت نود، مدیران تیم فوتبال امید ایران چندی پیش زلاتکو کرانچار را از هدایت این تیم برکنار کردند تا با این تصمیم‌شان دو هدف را نشانه بگیرند؛ نخست اینکه از قرارداد دلاری کرانچار نجات پیدا کنند و بتوانند مربی‌ای ارزانتر برای این تیم بیاورند. هدف دوم هم این است که فدراسیون فوتبال و حمید استیلی، مدیر تیم، تصور می‌کنند با رفتن کرانچار شانس المپیکی شدن این تیم زیاد می‌شود. تیم  امید در بازیهای مرحله قبلی چندان مقتدر کار نکرد و بعید است با آن نمایش به توکیو 2020 برسد. 
فدراسیون فوتبال امیدوار است با انتخاب یک سرمربی خوب ایرانی هم کیفیت تیم بهتر شود و هم اینکه در پرداخت دستمزد مربی با مشکل روبرو نشوند. 
آنچه اما این نقشه فدراسیون فوتبال را فعلا نقش بر آب کرده است این است که فعلا هیچ مربی‌ای حاضر نشده هدایت تیم امید را بپذیرد. یحیی گل‌محمدی سرمربی موفق پدیده گزینه اول فدراسیون بود که این مربی با تمدید قرارداد خود با پدیده به فدراسیون جواب منفی داد.
رئیس فدراسیون تائید کرد امیر قلعه‌نویی، مهدوی مهدوی‌کیا و علیرضا منصوریان هم پیشنهاد هدایت تیم المپیک را نپذیرفتند. چه دلایلی باعث می شود که مربیان داخلی به سمت تیم امید نروند و فدراسیون بلاتکلیف شود؟


ریسک بالا
فوتبال ایران 44 است که رنگ حلقه‌های المپیک را ندیده است. این بار هم ماموریت سختی پیش روی ایران است. صعود به المپیک به مراتب سخت‌تر از جام جهانی است. سهمیه آسیا برای المپیک سه تیم است و از طرفی ایران در سیدی پایین قرار می‌گیرد که طبیعتا باید در یک گروه سخت تلاش خود را برای صعود پیگیری کند. مربیان مطرح ایرانی نمی‌خواهند این خطر بالا را به جان بخرند. ناکامی احتمالی یک نمره منفی در کارنامه آنها ثبت می‌کند. مربیان، به ویژه مربیان جوان چندان علاقه ندارند که به عنوان یک ناکام معرفی شوند.


منافع مالی
مربیان درجه یکی مانند قلعه‌نویی، گل‌محمدی و منصوریان در باشگاه‌های خود قراردادهای قابل توجهی دارند. فدراسیون فوتبال مطمئنا توانایی پرداخت پولی که باشگاه‌ها به مربیان می‌دهند را ندارد و پیشنهاد تیم امید از نظر مالی نمی‌تواند برای مربیانی که در لیگ برتر تیم دارند جذاب باشد.


جذاب نبودن شغل
درست است که صعود به المپیک می‌تواند یک مربی را آنقدر محبوب کند که همیشه به آن موفقیت افتخار کند اما آنسوی سکه غیرجذاب بودن این شغل را نشان می دهد. فردی مانند گل‌محمدی یا قلعه‌نویی هر هفته درگیر مسابقات جذاب لیگ است. تیم امید از نظر حرفه‌ای شغل جذابی برای مربیان فعال و جوان به شمار نمی‌رود. آنها ترجیح می دهد در لیگ به کار خود ادامه دهند. یحیی گل محمدی پدیده را چهارم کرده است، در مشهد همه از او راضی اند و وسوسه حضور موفق در فصل بعد و همچنین لیگ قهرمانان آسیا را پیش روی خود می بیند. طبیعی است این مربی حضور در پدیده را به تیم امید ترجیح دهد. منصوریان و قلعه نویی هم همین شرایط را دارند. مهدی مهدوی‌کیا هم که نشان داده عجله‌ای برای سرمربی‌گری ندارد نمی‌آید سرمربی‌گری خود را با تیمی شروع کند که احتمال موفقیتش زیاد نیست. سرمربی تیم امید باید خود را وارد چالش برخورد با فدراسیون و باشگاه‌ها کند و از برای مربیان ممتاز ایرانی این صندلی آنچنان جذاب نیست که لیگ برتر را رها کنند.
 

اختصاصی
نظرات کاربران
کوهمره.جروق
کرانچار را باید نگه میداشتند حتی اگه تیم ملی امید حذف میشد اشتباه بزرگی کردن.حالا که کار از کار گذشته چرا علی دایی نمیارن که بیکاره
۰۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۴۴:۴۳
پاسخ
2
18
علیرضا م.
هیچ کدوم از مربیای ایرانی بالای 3 میلیارد نیستن، یعنی فدراسیون اینقدر هم به یه مربی نمی خواد بده؟! آقا به دلار این رو حساب کنی باهاش نمی تونی از خارج دوره گرد وارد کنی برای سرمربیگری!
۰۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۲۳:۲۰
پاسخ
2
11
arash
چرا مجید جلالی سر مربی تیم نمیکنن کار خود اقا معلمه
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۲:۵۸
پاسخ
4
36
محسن
تیم های دولتی رو هی کمک میلیاردی میکنن ، به تیم ملی امید میرسه بی پول میشن.
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۱:۱۱
پاسخ
3
23
سلمان
گزینه های مناسب سرمربیگری امید به نظرم عبدالله ویسی و بعدش هم مهدی تارتار هستند. مربیان بی ادعایی که چند ساله با تیمهای بی ادعا و بازیکنان کم نام و نشان کار میکنن و نتایج مورد قبولی هم گرفتند! هردوی این مربیان نشان داده اند که کار با بازیکنان جوان رو هم به خوبی بلدند. فقط باید حمایت خوبی از اینها بشه، هم از لحاظ تامین بازیکنان و هم مالی و تدارکات. باید فشارهای روانی و استرس رو هم از تیم امید و سرمربیش دور کنند.
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۳:۴۳
پاسخ
12
17
سعید
جالبه وقتی پای بعضی موضوعات و‌ مسائل میاد وسط عده ای برای سوءاستفاده دم از وطن پرستی و سرباز وطن بودن میزنن اما حالا که وقت عمله همه پا پس کشیدن و حساب دو دو تا چهارتای مالی میکنن!!!
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۳:۱۱
پاسخ
1
21
حسام
بهترین گزینه پرویز مظلومی.ولی استیلی گزینه خودش را میاره.محمد خاکپور...اخر هم که نمیرن المپیک مثل دفعات قبل
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۵:۱۰
پاسخ
50
21
آبی بیکران
تا استیلی تو تیم امید مورینیو رو هم بیارن هیچی نمیشه تا صدسال دیگه هم المپیک نمیره، بخاطر همین کسی نمیره سرمربی تیم امید
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۲:۳۵
پاسخ
47
47
محمودی
فقط امیر قلعه لیاقت داره تیمو ببره المپیک چون زبون مربیای تیم های دیگه رو میدونه و اگه خوب شارژ بشه حله
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۷:۴۳
پاسخ
49
24
P 6
تیم های لیگ برتری به تیم امید بازیکن نمیدن و فدراسیون هم در این زمینه هیچ پشتیبانی از تیم امید نمیکنه. از اردوی تدارکاتی و بازی دوستانه هم که (حتی در همون حد ضعیفی که برای تیم ملی برزرگسالان داریم) خبری نیست. همه هم انتظار دارن تیم ایران با اقتدار سعود کنه المپیک مربی خوب مگه دنبال دردسر میگرده که بیاد تیم امید؟
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۱:۰۳
پاسخ
0
57
فرهاد
به مهدوی کیا و یحیی پیشنهاد شده بود و حتی یحیی به تهران هم اومد اما به قلعه نوعی و منصوریان پیشنهاد نشده بود. اگه پیشنهاد شده بود لطفا پیشنهاد کتبی رو ارائه بدین برای مردم.
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۶:۱۰
پاسخ
22
20
arazpasha
اخبار ورزشی شبکه 3 مصاحبه مجری خبر با استیلی رو گوش میگردی میفهمیدی اولین نفر که استیلی گفت بهش پیشنهاد دادیم قلعه‌نویی بود و قلعه نویی جواب رو به بعد جام حذفی موکول کرده
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۳:۲۴
1
8
آفتاب پرست
چرا باید کسی مسئولیت تیمیو قبلو کنه که از همین الان میدونه المپیک برو نیست؟؟؟ چرا اسم خودشو با یه ناکامی بزرگ همراه بکنه؟؟؟ المپیک رفتن با خاله بازی نمیشه!!!! برنامه میخواد که ما نداریم!!!
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۲:۵۰
پاسخ
3
50
عشقممم نیمار
چون‌میدونن ک تیم المپیک ..شانسی برای صعود نداره و‌حاضر نیستن اعتبارشونو زیر سوال ببرن :-) خب حق دارن ..دور بعد تیم ها خیلی سختن و‌ ریسک‌ پذیرفتن سرمربی گری تیم امید ..یعنی خودکشی اعتبار :-)
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۹:۰۳
پاسخ
15
26
داچعلی
حالا دیدی اگه نظر منطقی بدی لایکات بیشتر دیسلایکات میشه
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۳:۴۱
2
25
رعایت مصالح فوتبال ملی
مهمترین دلیل به نظر من عدم همکاری باشگاهها با تیم امیده ، دومین دلیل هم اینه که باشگاهها به مربیهای لژیونر و اروپا دیده خیلی زود تیم میدن در حالیکه اول باید توی تیم های پایه اصول اولیه مربیگری رو تمرین کنن و به رشد فوتبال ملی کمک کنن کاری که مهدوی کیا داره انجام میده و منصوریان هم از رده پایه کارش رو شروع کرد ولی امثال نکونام و مجیدی و پیروانی و گل محمدی از اون گریزان هستن . ای کاش توی سالهایی که قیمت ارز پایین بود فدراسیون و باشگاهها درصدی از پولی که خرج مربیای خارجی تیم بزرگسالان کردن خرج مربیای اکادمیهای پایه اروپایی میکردن کاری که قطر انجام داد و نتایجش رو داره می بینه .
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۹:۴۵