ژنرال، پیروز دوئل امپراتور و پروفسور/ قطبی برد تا قلعه نویی رکورددار شود

ژنرال، پیروز دوئل امپراتور و پروفسور/ قطبی برد تا قلعه نویی رکورددار شود

10272
21:14
21 بهمن 1397
شکست سرخپوشان تهرانی در هفته هفدهم و پیروزی سپاهان اصفهان سبب شد تا زردپوشان اصفهانی از چندین جهت بر جدی ترین رقیب خود غلبه کنند.

به گزارش وبسایت نود، هفته هفدهم فرصتی برای دو تیم صدرنشین جدول رده بندی بود تا با یک تیر چند هدف را نشانه بگیرند. امیر قلعه نویی و برانکو تنها مربیان فصل جاری رقابت های لیگ برتر به شمار می روند که تا پیش از این هفته بدون باخت بازیها را پشت سرگذاشته بودند. 16 بازی متوالی بدون شکست، این دو مربی سابق تیم ملی را در کنار یکی از دیگر مربیان سابق تیم ملی قرار داده بود تا هر سه به طور مشترک در این زمینه رکورددار باشند. برانکو و قلعه نویی امکان بهبود این رکورد را در هفته هفدهم داشتند، در حالیکه قطبی نمی توانست کاری برای رکوردش انجام دهد؛ اما سرمربی فولاد خوزستان این شانس را داشت تا با پیروزی بر پرسپولیس، به پروفسور کروات اجازه ندهد تا رکورد بیشترین بازی متوالی بدون باخت را به نام خودش ثبت کند. 

پرسپولیس پس از 16 بازی سرانجام اولین شکست در لیگ برتر هجدهم را تجربه کرد تا برانکو ایوانکوویچ نتواند به رکورد بیشترین بازی متوالی بدون باخت در تاریخ لیگ برتر دست یابد. افشین قطبی با غلبه بر پرسپولیس اجازه نداد تا مربی کروات این رکورد را از چنگ او خارج کند، اما این فرصت را در اختیار قلعه نویی قرار داد تا با کسب یک تساوی، رکورددار بیشترین بازی بدون باخت در تاریخ لیگ برتر (از شروع مسابقات) شود. 

قطبی آنچه که از دستش بر می آمد برای حفظ رکورد خودش انجام داد و تنها شکست خانگی سپاهان باعث می شد تا نام او در کنار برانکو و قلعه نویی به عنوان رکوردداران مشترک در این زمینه باقی بماند. اما همه چیز بر وفق مراد ژنرال پیش رفت؛ برانکو مغلوب شد و سپاهان در سکوت نقش جهان، فریاد پیروزی سرداد تا قلعه نویی به هفدهمین بازی بدون شکست برسد. به این ترتیب، امیر قلعه نویی به تنهایی رکورد بیشترین بازی متوالی بدون شکست را در اختیار گرفت. 

اما نتایج بازی های امروز سبب شد تا سپاهان اصفهان حداقل تا هفته هجدهم تنها تیم بدون باخت لیگ برتر شناخته شود؛ پیش از این، پرسپولیس و سپاهان اصفهان تنها تیم های بدون باخت بودند که سرخپوشان با شکست برابر فولاد، دیگر عدد صفر را مقابل تعداد باخت هایشان نمی بینند. 

و سرانجام باخت قهرمان دو فصل اخیر لیگ برتر و پیروزی پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر باعث شد تا جای دو تیم در جدول رده بندی جابجا شود؛ پرچم زرد در صدر جدول برافراشته شد و سرخپوشان تهرانی با امتیاز برابر با پدیده، و به خاطر تفاضل گل بهتر، در رده دوم قرار گرفتند. 

از لحاظ رکورد باشگاهی، پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر با 26 بازی متوالی بدون باخت رکورددار است؛ سرخپوشان پس از شکست 4 بر 3 در هفته بیستم لیگ برتر ششم، روند بازی های بدون باخت را آغاز کردند و تا هفته شانزدهم لیگ برتر هفتم برابر هیچ حریفی مغلوب نشدند. سپاهان اصفهان در هفته هفدهم لیگ هفتم به این روند خاتمه داد و با برتری 2 بر یک مقابل سرخپوشان، این رکورد را در عدد 26 برای پرسپولیس متوقف کردند. 

رکورد شکست ناپذیری در یک فصل به طور مشترک در اختیار سه تیم است که به 21 بازی متوالی بدون باخت ختم می شود؛ سایپا در لیگ برتر پنجم، سپاهان اصفهان در لیگ برتر دهم و پرسپولیس در لیگ برتر پانزدهم (بدون در نظر گرفتن بازیها از شروع مسابقات).

پرسپولیس در کل تاریخ فوتبال ایران هم رکورددار بیشترین بازی متوالی بدون باخت است؛ این تیم در طی سال های 1350 تا 1353 موفق شد در 43 دیدار متوالی بدون باخت زمین را ترک کند تا رکوردی جاودانه را در تاریخ فوتبال باشگاهی ایران به نام خود ثبت کند.

2081

نظرات کاربران
Yasin
اگهداوریها درست میبود که پرسپولیس همون هفته اول مقابل پدیده میباخت حالا بازیهای مقابل تراکتور و سپاهان هم که عالم میدونن چیشد
۲۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۵۹:۱۱
پاسخ
51
132
Yaser666666
شاهنامه اخرش خوشه به امید قهرمانی پرسپولیس
۲۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۴۱:۳۷
پاسخ
144
57
ارشام
اقایون استقلالی چطور اگه داوری بازی بضررتون باشه کلی کولی بازی و هوچیگری درمیارید و حرف از حق و ناحق میزنید ولی داوری و حواشی قبل و حین بازی بضرر تیم دیگه باشه اعتراضشون بیمعنیه؟؟؟؟؟ شما که اینقدر کارشناسان خوبی هستید درمورد خطای پنالتی که رو علیپور و اخراج نشدن بازیکنتون تو دربی قبلی نظری ندارید؟واقعا بیشترتون بیمنطقید و نوع حرف زدنتون بچگانست.
۲۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۶:۱۱
پاسخ
123
31
غــرش طــوفــان زرد
ایــول.. دلاور مردان طلایی پوش..
۲۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۸:۵۹
پاسخ
65
86
افسونگر
این شکست انگیزه پرسپولیسیها رو برای قهرمانی صد چندان خواهد کرد. به دشمنان پرسپولیس هم درش خوبی خواهیم داد که پاشون رو از گلیمشون درازتر نکنن
۲۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۴:۲۶
پاسخ
121
49
arb
پرسپولیس بد بود،کرمانشاهی هم مثل همیشه بد بود،فولاد هم خوب بود. پنالتی اشتباه داور و ضعف دفاع و موقعیت سوزی مهاجمان سه عامل اصلی شکست پرسپولیس بود ولی حق پرسپولیس باخت نبود.
۲۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۶:۲۵
پاسخ
155
107
امیر سپاهانی
پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر کیف میکنم با این عنوان..امسال هم ما قهرمانیم و شعار ما سپاهانیمو حالا حالا قهرمانیم رو سر میدیم باز..هر دو جام مال ماس
۲۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۵:۲۷
پاسخ
160
145
amiR
شب دراز است و قلندر بیدار، آقای قلعه نوعی، این جوی که راه انداختی به ضرر خودت تموم میشه. خدا جای حق نشسته
۲۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۹:۵۲
پاسخ
179
106
شیران آبی شفر
حرفای امشب قرمزا بعد باخت... چون دیروز قلعه نوعی صحبت نکرد، ما باختیم و اونا بردن... چرا حرف نزد؟ میخان مارو زمین بزنن... بمب گذاری بوده... برق نبوده...
۲۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۲:۱۹
پاسخ
76
189
عشقممم نیمار
ژنرال ثابت کرد ک برتر از پروفسور و‌امپراطوره :-) حالا من بلخره نفهمیدم ..بعد باخت شیش_پولیس ..‌افشین فقط پیروانی و ن فقط پیروانی ؟؟!:-)
۲۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۲:۰۳
پاسخ
69
145
سپاهان جهانی
به قهرمان لیگ تعظیم کنید
۲۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۲:۴۹
پاسخ
103
95
منم
پرسپولیس منهای داور در همین حده.
۲۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۲:۰۷
پاسخ
138
275
رضاا
تو آسیا هم همین حد بود رفت فینال ولی استقلال منهای داور تو آسیا شیش تا به العین زد :) ادمین جان !!
۲۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۹:۰۱
131
69
آبیم
البته نه کاملامنهای داور گل صحیح فولاد دقیقه ی ۲ مردود شد. فقط سهمیه ی پنالتیشون تو هر بازی رونگرفتن.
۲۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۹:۱۲
49
139
سرخ جامه
خدا امشب هوای استقلالیا رو داشت و برنده واقعی امشب استقلالیها بودن !! هم پرسپولیس باخت و میتونن فاصلشونو کم کنن !! هم یه افتخار نصیبشون شد اونم اینکه چلسی هم شیشتایی شد !جا داره افتتاح شعبه لندن رو به شما عزیزان استقلالی تبریک بگم !!
۲۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۹:۲۸
پاسخ
202
91
سرخ جامه
در جواب 2 سال و ... بگم که مسلما اونا بعد از باخت رقیبشون مثلا منچستریونایتد به تیم یه کشور دیگه پرچم اون کشور رو تو استادیوما نمیبرن بخصوص اگه تیم ملیشون تازه از اون کشور باخته باشه ! در جواب آبی تر از آبی هم بگم که این که قبل بازی نذارن بازیکن از اتوبوس بیاد پایین و بگن بمب گذاریه و برق ورزشگاه هم بخاطر اون قطع شده باشه هم خیلی طبیعیه و شما طرفداران تیم استقلال هم هیچوقت به کسی اعتراض نداشتید !!! از دید شما وزیر هم همیشه بیطرفه !
۲۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۴۵:۲۴
21
20
2سال چهار بازی7گل خورده صفر گل زده
یعنی از امسال به بعد منچستر سیتی سالگرد پیروزی 6/0 برابر چلسی رو جشن میگیره؟