کرواسی دو (4) - روسیه 2 (3)؛ کروات ها حریف سه شیرها در نیمه نهایی شدند

کرواسی دو (4) - روسیه 2 (3)؛ کروات ها حریف سه شیرها در نیمه نهایی شدند

11542
01:22
17 تیر 1397
دو تیم روسیه و کرواسی آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2018 روسیه را برگزار کردند.

وبسایت رسمی برنامه نود - دو تیم روسیه و کرواسی آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2018 روسیه را برگزار کردند.

به گزارش وبسایت نود، ترکیب دو تیم به شرح زیر می باشد:

کرواسی

سوباسیچ، ورسالیکو، ویدا، لوورن، ورسالیکو، مودریچ، راکیتیچ، پریشیچ، ربیچ، کراماریچ، ماندژوکیچ

روسیه

آکنفیف، ایگنشویچ، کودریاشف، کوتپوف، فرناندز، کوژیائف، زوبنین، چریشف، گولوین، سامدوف، ژیوبا

 

بازی در سی دقیقه ابتدایی کمی کسل کننده دنبال شد، اما در پانزده دقیقه آخر نیمه اول بازی سرعت بیشتری گرفت و روسیه موفق شد توسط روی حرکت انفرادی چریشف به گل برسد. در ادامه حملات کرواسی برای زدن گل تساوی افزایش یافت و سرانجام توانستند در دقیقه سی و نه به وسیله ضربه سر کراماریچ گل مساوی را به ثمر برسانند. نیمه اول با نتیجه 1-1 پایان یافت.

در نیمه دوم بازی بسیار هیجانی آغاز شد. دو تیم حملات زیادی را سمت دروازه یک دیگر طراحی می کردند. کرواسی چندباری فرصت باز کردن دروازه آکنفیف را داشت اما با بی دقتی مهاجمان خود این موقعیت ها را از دست داد. روسیه نیز دروازه سوباسیچ را تهدید کرد اما توپ ها راهی به دروازه نیافت تا این دیدار به وقت های اضافه برود.

در نیمه اول وقت های اضافه کرواسی مالکیت بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشت و مزد بازی مالکانه خود را سرانجام در دقیقه 101 گرفت تا ویدا گل دوم کروات ها را به ثمر برساند. بعد از این گل روسیه روی به بازی احساسی آورد و برای رسیدن به گل تساوی بی تابی می کرد اما در نیمه اول وقت های اضافی نتوانست به این مهم دست پیدا کند.

در نیمه دوم وقت های اضافه این روسیه بود که کرواسی را اسیر بازی خود کرده بود. روسیه سرانجام در دقیقه 112 موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند تا پنالتی سرنوشت بازی را مشخص کند.

در ضربات پنالتی سوباسیچ بار دیگر قهرمان کرواسی شد و با مهار دو ضربه پنالتی موفق شد تا تیم ملی کشورش را راهی نیمه نهایی جام جهانی 2018 روسیه کند.

لحظات حساس

دقیقه 6: ربیچ با یک چرخش خوب مدافع روسیه را از پیش رو برداشت اما ضربه او از زاویه بسته با واکنش خوب آکنفیف همراه شد تا نتواند دروازه روسیه را در همان دقایق ابتدایی باز کند.

 دقیقه 31: حرکت خوب و انفرادی دنیس چریشف و شوت محکم او در کنج دروازه سوباسیچ آرام گرفت تا میزبان جام جهانی حالا خود را در بین 4 تیم برتر ببیند.

دقیقه 39: کار تیمی بسیار خوب کرواسی توپ خوبی را به ماندژوکیچ رساند و این مهاجم کروات ها با یک ارسال خوب و کراماریچ با یک ضربه سر دقیقه گل تساوی را به ثمر رساندند.

دقیقه 51: ضربه قیچی برگردان کراماریچ در دستان آکنفیف قرار گرفت.

دقیقه 60: روی اشتباه و بی تجربگی آکنفیف و مدافعان روسیه موقعیت بسیار خوبی نصیب پریشیچ شد اما ضربه این هافبک اینتر میلان با بدشانسی به تیر دروازه برخورد کرد.

دقیقه 62: ضربه سر ژیوبا بدون دردسر در اختیار سوباسیچ قرار گرفت.

دقیقه 101: سانتر بی نقص مودریج با ضربه سر ویدا همراه شد تا کرواسی به گل دوم برسد و در آستانه راهیابی به جمع 4 تیم برتر باشد.

دقیقه 112: واکنش فوق العاده سوباسیچ اجازه نداد ضربه والی کوژیائف وارد دروازه شود.

دقیقه 115: ضربه سر بسیار خوب فرناندز روی ارسال ژاگوئف باعث شد تا میزبان به گل تساوی دست پیدا کند.

 

ضربات پنالتی

اسمولوف ضربه اول روسیه مهار توسط سوباسیچ مهار شد 0-0

بروزوویچ ضربه اول کرواسی گل 0-1

ژاگوئف ضربه دوم روسیه گل 1-1

کواچیچ ضربه دوم کرواسی مهار توسط آکنفیف 1-1

فرناندز ضربه سوم روسیه به بیرون رفت. 1-1

مودریج ضربه سوم کرواسی گل 1-2

ایگناشوویچ ضربه چهارم روسیه گل 2-2

ویدا ضربه چهارم کرواسی گل 2-3

کوژیائف ضربه پنجم روسیه گل 3-3

راکیتیچ ضربه پنجم کرواسی گل 4-3

کرواسی با برتری در ضربات پنالتی به نیمه نهایی جام جهانی راه یافت.

 

4416

نظرات کاربران
babak
کرواسی تا این مرحله با خوششانسی و پنالتی بالا اومد ولی دیگه بار سوم این شانس رو نخواهد داشت که بهف ینال برسه.برانکو هم اینقدر کرواسی و دالیچ رو به رخ نکشه تیمشون رو یددیم چقدر خوش شانس اومد بالا.
۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۰:۲۳
پاسخ
5
2
سرباز سرخ
تبریک به آقای برانکو و همه طرفداران کرواسی
۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۰:۴۴
پاسخ
4
12
مهرگان
امثال برانکو و دالیچ مربیهایی هستن ک اصلا قدرت مدیریت بازیکنا رو ندارن و کلا بروز نیستن..کرواسی بازی ب بازی بدتر شد
۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۳۴:۲۷
پاسخ
39
7
اشکان
اره بازی به بازی داره بدتر میشه ولی رسیده به چهار تیم!! قدرت مدیریت یا هر چی ، مهم قهرمانی هست که برانکو فعلا بد جور داره قهرمانی میاره دالیچ هم خوب داره نتیجه میگیره، دیگه فلسفه بافی و حسودی و سوزش و هر چیزی به کنار ...تو فوتبال چیزی که سالها بعد میگن تعداد قهرمانی و نتایج یه تیم تو تورنمنت هست، کسی نمیاد بگه کارلوس آلبرتو تو جام 94 چه جوری مدیریت کرد و بازیکنا چه رفتاری داشتن و....هر چند خود برزیلی ها چون فوتبال برزیلی دوست دارن اون تیمو دوست نداشتن ولی الان همه میگن برزیل قهرمان جام 94 شد و تمام.
۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۸:۳۳
0
4
علی
بازی جذاب و دیدنی بود درود بر راشا حق پیروزی رو داشت...
۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۰۳:۵۸
پاسخ
31
15
AEYOBARZAN
گروه مرگ که همون اول پرپر شد تیم هایی هم که تیم های صعود کرده گروه مرگو حذف شدن حذف شدن در کل گروه مرگی در کار نبود الکی بزرگش کرده بودیم
۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۰۰:۲۱
پاسخ
13
62
The Nostalgia
روسها گلزن و تمام کننده ندارن و اگه حمایت تماشاچیان نبود از گروهشون هم نمیدونستن بیان بالا! کروات ها هم تو نیمه نهایی حذف میشن. بعد بازی ضعیف بزرگان و حذفشون از جام دیگه جام جهانی بی مزه شده!!! از ناچاری میشینیم پای تلوزیون!
۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۵۷:۰۹
پاسخ
48
27
Asad
بازیای خوبی بود فقط جای ایتالیا و هلند خالی بود که کاش به جای پرتغال و اسپانیا که تو این دوره خیلی ضعیف کار کردن میومدن آرژانتین و برزیل هم اصلا خوب نبودن مخصوصا نیمار
۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۵۸:۰۱
5
30
علیرضا
تبریک به همه کروآت ها، بویژه بازیکنان، مربی خوبشون و برانکوی عزیز!
۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۵۵:۱۹
پاسخ
26
81
مسعود ایرانی
متاسفم برا بعضیا در کمال بی شرمی تیم ملی خودشونو میکوبیدن و آرزوی باخت پر گل داشتن وهمون عده الان آرزوی برد تیم کرواسی دارن. چرا اینقدر منفور شدن این عده.
۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۴۱:۴۷
پاسخ
89
45
Asad
اما کیروشو قاطی تیم ملی نکن اما کرواسی تو این جام خیلی تماشاگر پسند بازی کرد و واسه همین همه دوسش دارن ربطی هم به برانکو نداره یعنی مودریچ و راکیتیچو حال نمی کنی واقعا ؟
۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۵۵:۰۷
6
47
خطاب به وحید
جوک نگو... اخه بی منطق! مردم عاشق تیم ملی شون هستند و از کیروش با دانش حمایت میکنند حالا این عشق ملی بنظرت پوچ و مسخرس؟ تو و برانکوی حسود و سمپاش اصلا کی هستید که جلوی خواست ملت ایران بایستید!!
۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۳۷:۳۲
55
19
Vahid
ما هم متاسفيم براي كساني كه از زور حسودي و سوزش طرف كيروش بي جامو گرفتن خودتون كه چيزي برا گفتن ندارين تيم ملي رو بهونه كردين
۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۱۰:۲۵
24
78
ایمون زاید
این بازی دفاعی مسخره روس ها واستون آشنا نیست؟
۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۳۶:۵۷
پاسخ
30
81
Asad
نه خدایی دفاع مطلق نداشتن و از جلو پرس میکردن تا کرواسی نتونه از دفاعش بازیسازی کنه روششون خوب بود و خوب آنالیز کرده بودن
۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۵۴:۳۱
2
35
Majid تاجی
رییس جمهور کرواسی رو که دیدم مطمئن شدم که برد حق کروواسیه‌.
۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۲۲:۱۸
پاسخ
17
76
دوچرخه سواران هیروو
رییس جمهوری موزامبیک و دیدی چی فکر کردی.
۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۳۸:۰۴
29
25
Asad
آقا این روسها انگار نه انگار نود دقیقه بازی کردن اونم با میانگین سنی بالاشون !؟
۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۱۰:۱۰
پاسخ
5
68
بهزاد
هرچند دوست دارم بگم فقط برای رو کم کنی برانکو دوست دارم روسیه ببره ولی واقعیتش اینه که روسیه تیمی بود که هیچکس حتی پوتین روش حساب نمیکرد. خود روسها میگفتند فقط جلو عربستان تو بازی افتتاحیه نبازیم همین. تا این مرحله رسیدن حتی خارج از تخیل افسانه نویس ها بود. ای کاش بشه این افسانه چند روز دیگه ادامه پیدا کنه....
۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۰۰:۰۴
پاسخ
71
40
ali
رو کم کنی مال وقتیه تیم کشور خودت ببره شاید عم روس باشی تبریک به معمار فوتبال کرواسی پرفسور برانکو
۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۴۱:۲۱
14
44
تیم مردمی
به افتخار روسیه ایستادم و تشویقشون کردم ... مرحبا به تیمی که فوتبال بازی کرد و حذف شد ... بدترین تیم تاریخ جام‌جهانی و بدترین بازی ها متعلق به ایرانه
۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۱۷:۳۴
14
58
سهراب
ما ويچ ها همه تحصیل کرده ایم...خخخخخخ
۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۳۴:۳۰
پاسخ
95
34
خطاب به وخید
معلومه کی‌روش کبیر و علی منصوریان بدجوری تو رو سوزوندن....خخخخ بسوززززز و اتیش بگیر
۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۲۵:۲۰
64
13
Vahid
نه داچ علي منصور و كيروش بي جام شما تحصيل كرده هستن اخه اين برانكو با شما چي كار كرده شما كه عادت دارين به دومي و سومي حالا پشت كيروش قايم شدين از خودتون چيزي ندارين
۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۰۵:۱۱
24
99
پینوکیو
آره ! :)
۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۵۰:۵۳
48
13
6
روسیه برنده بازی میشه این شالله ...
۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۵۰:۴۶
پاسخ
91
45
سرخ
روسیه خوب بازی کرد و حقش بود بره نیمه نهایی....حیف که نتونست هرچند کرواسی هم قطعا توسط تیم انگلیس حذف میشه و خود انگلیس هم تو فینال می‌باره انشالله ....
۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۲۴:۱۳
56
13
دبل.۶:::::::۶+۶
به امید پیروزی .کرواسی.بر روسیه.....
۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۴۴:۴۴
پاسخ
51
108
شهربابک
تقصیر برانکو روسیه حذف شد
۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۷:۲۲
0
8
توفیق
در جواب taj دوست عزیز اگر بازی رو میدیدی واقعا اینو نمیگفتی کرواسی هم 90 دقیقه و هم وقتهای اضافه تیم برتر بود ولی وقتی یک تیم کل بازیکناش میرن تو لاک دفاعی و البته شانس هم باهاشون باشه همین میشه کرواسی یک توپ به تیر زد که شانسی نرفت تو گل به هر جال استرس زیاد بازی و فشردگی بازیا دلیل بر افت کیفی تیمها میشه
۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۷:۳۳
5
20
amir
واقعا بی منطق تر از این استقلالی ها خدا نیافریده!!! فقط کافیه یه پرسپولیسی یه چیزی بگه تا اینا کورمال کورمال مخالفت کنن! حتی اگه یه پرسپولیسی بگه الان شبه اینا میگن نه روزه!!! یکم برین فکر کنین و دست از این افکار بچگانه بردارین.
۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۱:۱۵
10
64
ali
در جواب تاج عزیزم میدونم از دالیچ خاطره بد داری ولی خدایی تو اون ۴۸ دقیقه معروف عالی تیمشو کوچ کرد
۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۴۸:۴۰
12
65
shadi
کشور کرواسی با چهار میلیون جمعیت یک مقام سوم در ۹۸ امسال هم انشااله فینالیست میشه ما هم بریم دنبال دعوای برانکو و کیروش فقط بخاطر اینکه یه تیم باشگاهی چهار تا از برانکو و شش تا از دالیچ خورده
۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۴۶:۵۳
8
82
اشکان
خواهشاً به خاطر مخالفت با یه ادم خاص که ازش خوشتون نمیاد الکی نظر ندین، الان به نظرت دالیچ مربی بدی هست!! باشه بد ولی عجب مربی بدی هست که تیمشو رسوند به چهار تیم پایانی!!! و جالبتر اینکه هم روسیه حذف شد هم اروگوئه ، تیمهای که پرتغال و اسپانیا رو بردن! نتیجه اینکه امار و نتایج دروغ نمیگه حالا هی بیاین به طرفداری از یه مربی و مخالفت با کسی دیگه کامنت بذارین
۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۰۲:۲۶
28
128
اشنا
اقای برانکو در مصاحبه ای گفت همه ایرانیها بعد از کیروش دالیچ رو سرمربی ایران میدونن. و این مربی رو ترجیح میدن!!!ایا پرسپولیسیهایی که این مدت کیروش رو کوبیدن رفتار بازیکن کرواسی در دقیقه 75 بعد از تعویض رو که هیچ چیزی کمتر از لگد به ساک زدن نداشت رو دیدن؟تیمی که در سال 2006 و با اون همه ستاره در اختیار برانکو بود تیمی که فقط به زحمت یک امتیاز ار انگولا!گرفت اگر در اختیار کیروش میبود تیمی بدون حاشیه با اون بزرگان قطعا کاری میکرد کارستان.اهای پرسپولیسیها لطفا تیم مقتدر ملیمون رو فدای شخصی که تمام فکر و ذکرش تکیه به جایگاه سرمربی گریشه و پشت پرده خیلی کارها میکنه نکنید.مصاحبه اخیر این مربی با سایت یا شبکه کرواسی رو بدقت چندبار بخونید.لطفا!
۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۰۱:۲۳
131
67
taj
کرواسی با داشتن بهترین هافبک های دنیا ، تمام بازی های حذفی رو داره شانسی و با پنالتی میاد بالا اینم از دالیچ ک یکی میگفت مردم ایران میخانش چون تیمش حجومی بازی میکنه:)))))))))))
۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۵۳:۲۵
118
51
محمد نظام طلا
واقعا بازی جذابی بود لذت بردم نیمه نهایی های جذابی میشه