کلینزمن پس از ایران از چین هم گذشت؛ اولویت با زیرساخت‌ قوی است!

کلینزمن پس از ایران از چین هم گذشت؛ اولویت با زیرساخت‌ قوی است!

22767
12:32
27 فروردین 1398
سرمربی سابق تیم ملی آلمان پیشنهاد تیم آسیایی را رد کرد.

به گزارش سایت نود،  پس از اینکه شایعه حضور یورگن کلینزمن در تیم ملی ایران تکذیب شد، رسانه‌های خبری آسیا از قبول هدایت تیم ملی چین توسط ستاره سابق تیم ملی آلمان خبر دادند اما کاپیتان قهرمان یورو 96 این پیشنهاد را هم رد کرد.

ماجرای پیشنهاد چین از جایی آغاز شد که کلینزمن همراه دیگر اعضای تیم قهرمان جام‌جهانی 1990 به عنوان میهمانان ویژه در مراسم افتتاح دفتر بین‌المللی بوندس‌لیگا در پکن شرکت کرد و از آن زمان شایعه حضور او روی نیمکت چین جدی شد. ستاره سابق تیم ملی آلمان ادعا کرد برخلاف دوران بازی اصلا علاقه ندارد در دوران مربیگری هم کشورها و هم تیم‌های مختلف را تجربه کند. از طرفی به نظر او زیر ساخت و وضعیت تمرینات و شرایط  چین و آلمان با هم تفاوت دارد. کلینزمن دلیل ترجیح آمریکا به چین را توجه بیش‌تر به زیرساخت‌ها و بازیکنان 18 تا 20 ساله دانست. 

درک ساختار 

کلینزمن معتقد است بدون ایجاد زیرساخت‌های مناسب، امکان اتخاذ تصمیمات مناسب از سوی اهالی فوتبال هر کشور وجود نخواهد داشت. کلینزمن ادعا کرده در اولین سفر به چین اطلاعات کمی از فرهنگ فوتبالی، سوپر لیگ چین، بازیکنان و سرمربیان این کشور داشت پس نمی‌تواند اظهارنظر جامعی درباره فوتبال کشور آسیایی داشته باشد. با این حال پس از رد پیشنهاد چین، احتمالا دیگر نام کلینزمن کنار یک تیم آسیایی قرار نمی‌گیرد. پیش از این مدیرعامل سابق باشگاه استقلال خوزستان در شبکه‌های اجتماعی از احتمال حضور کلینزمن روی نیمکت تیم ملی کشورمان خبر داده بود اما بعید به نظر می‌رسد با توجه به مشکلاتی مانند برخورداری کلینزمن  از عنوان شهروندی آمریکا و همچنین مبلغ بالای او،  این شایعه واقعیت داشته باشد.

1977

نظرات کاربران
muhammad
فقط یحیی گل محمدی تمام
۲۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۲:۰۶
پاسخ
19
10
حمید حسینی
کی روش که اینهمه ایران دوست بود و اینجا رو وطن دوم خودش میدونست و ادای تعصب داشتن به تیم ملی و فوتبالیستا و مردم ایران رو در میاورد , هنوز از ایران نرفته علیه ما شکایت کرده و فدراسیون رو با مشکل مواجه کرده و ذهنیت هر مربی دیگری رو که بخواد بیاد ایران خراب کرده , چطور هنوزم بعضیا کیروش , کیروش میکنن؟ این ادم یه شومن تمام عیار بود وگرنه بعد از هشت سال حقوق گرفتن ازین مردم و کشور , علیهشون شکایت نمیکرد. اونم با این سرعت ...
۲۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۷:۵۴
پاسخ
43
25
فرشید
همون بهتر که نشه درسته از نظر بازی جزو نسل طلایی آلمان همراه با ماتیوس برمه بود ولی در زمینه مربیگری موفقیتی نداشت در۲۰۰۶ که میزبان جام بودن عملا همکاره یواخیم لو بود در امریکا هم ۲۰۱۸ نتونست به جام جهانی صعود کنه وان مارویک گزینه ایده آلی بود که رفت امارات و دیر جنیدن مربیان صاحب سبکی مثل پکرمن یا بیلسا میتوند گزینه های خوبی باشند
۲۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۴:۰۶
پاسخ
2
10
کوهمره.جروق
کلیزمن بدرد نمیخوره.همون مربی های دسته یک ایران هم از کلیزمن بهتره.یه مربی درست بیارید.قلاب میندازید تو رودخونه برای انتخاب مربی.
۲۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۴:۴۲
پاسخ
9
34
پوریا احمدی بیرگانی
به نظر من شخصی باید سرمربی تیم ملی کشورمان شود که شخصیت قهرمانی داشته باشد و دارای تجربه موفق مربیگری در عرصه ملی را داشته باشد که این شخصیت قهرمانی را به تیم ملی ما تزریق بکند چون دیگر صعود به جام جهانی برایمان کافی نیست بلکه ما فقط قهرمان جام ملت‌های آسیا میخواهیم چون ما با کارلوس کیروش دوبار پیاپی به جام جهانی صعود کردیم و الان دیگر وقت قهرمانی ما در آسیاست و این امر باید با یک سرمربی بزرگتر و با دانش تر از کارلوس کیروش انجام شود و در حال حاضر خورخه سمپائولی و اروه اورنار بهترین گزینه برای تیم ملی کشورمان ایران هستند چون هم سابقه سابقه قهرمانی در عرصه ملی را دارند( اوره رنار با زامبیا و ساحل عاج قهرمان قاره آفریقا شده است خورخه سمپائولی هم با شیلی دو بار قهرمان کل قاره آمریکا شده است) و همچنین دارای تجربه مربیگری در عرصه ملی را دارند و با فضای مربیگری در این عرصه بیشتر آشنایی دارند و نسبت سایر مربیان دنیا مانند بلان و کلینزمن و... پول کمتری دریافت میکنند. انشاالله هر کسی سرمربی کشورم ایران میشود بهترین نتیجه را بگیرد و ما را به قهرمانی در جام ملت‌های آسیا برسانند.
۲۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۶:۴۱
پاسخ
5
29
hgd
به نظرم پکرمن هم برای سرمربیگری خوبه خیلی با دانشه و تو پرورش استعداد ها هم خوبه و یکم غده و لجوج
۲۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۱:۳۰
4
17
محسن
یا لوپتگی یا هروه رنارد رو بیارید. وسلام
۲۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۶:۳۹
پاسخ
22
21
عشقممم نیمار
من بهتون‌گفتم‌ک اینا همش بازیه رسانه ای برای فریب ذهن ها و‌کشوندن ذهن ها ب کلیزمنه :-) سرمربی تیم‌ملی ..الان‌مشخصه و‌ اون‌ فقط یکیه ک‌ همه‌میدونن :-)
۲۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۳:۴۱
پاسخ
37
26
ما که خونمون آبیه شما چه طور؟
فراموش نکنید که هفته ی پیش مرزبان گفت میدونه مربی تیم ملی کیه ! و از اونجایی که مرزبان در این کره ی خاکی فقط با المانی ها ارتباط داره بی شک مربی تیم ملی المانی خواهد بود خیلی هم نمیشه احتمال حضور یورگن رو کم دونست . حتی یه جا خوندم بلیت هم براش رزرو شده برای هفته ی بعد !
۲۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۰:۵۴
پاسخ
71
32
LIVERPOOL
داره تو آمریکا زندگی میکنه از وقتی از بایرن جدا شد...بیاد ایران دیگه نمیتدنه برگرده آمریکا..حالا بنظرت این ریسک انجام میده؟!!نمیاد
۲۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۸:۰۶
2
42
sajjad
فقط سرمربی مراکش. والسلام.
۲۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۴:۲۱
پاسخ
47
78
کی روش
اتفاقا من با مربی فرانسوی موافق هستم چون سبک فوتبال اروپا لاتین (فرانسه ، پرتغال ، اسپانیا) بیشتر به فوتبال ایران می خورد و تئوریسین‌های فرانسوی از پرتغالی ها قوی تر هستند و در مسابقات رودررو فرانسه اغلب سرتر از پرتغال بوده و اگر باخته با بدشناسی محض بوده ولی مطمئنم رنارد سرمربی ایران نمی شود چون تا پایان جام ملت‌های آفریقا مراکش ترک نمی کند
۲۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۸:۴۰
6
20
The Nostalgia
با اومدنش به ایران تمام سابقه کاری خوبش از بین میره!!! چونکه تا ۱۰۰ سال دیگه هم زیر ساخت نداریم و نمیتونیم درست کنیم.
۲۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۹:۰۲
پاسخ
5
142
فوتبالی-قدیمی
نظر برخی کارشناس ها!!!!؟؟؟؟ درسته که با پولی که به کیروش می دادیم الان می تونیم بهتر از اون رو بیاریم و با تیمهای بزرگتر و قوی تر هم بازی کنیم حتی شاید برامون جام هم بیارن!؟ تقریبا دیگه با پولهایی که کش.رهایی عربی دارن خرج می کنن و البته چین، محاله مربی خارجی معروفی بیاد که برای زیرساختها و امکانات با مسئولان بجنگه و حرف بشنوه و حرص و جوش بخوره آخرش هم بدنام بشه. متاسفانه فوتبال ما آینده ای نداره مگر چندتا تک ستاره که اونها هم محصول کار سیستمی نیستن. فقط یه مجموعه آکادمی کیا هست که معلوم نیست سرنوشت اون هم چی بشه.
۲۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۲:۲۹
12
62
سپهر
گزینه های ناظمی یکی یکی پر پر میشن فقط مورینیو مطمئن باشین خودشه از توییت های ناظمی فقط مورینیو مونده ......جک سال 97انتخاب های ناظمی برای تیم ملی دوستان به نظرتون جک خوبی بود یا نه
۲۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰:۵۰
پاسخ
4
87
حسین سرخدل
قطر با مربی ناشناخته و جوان بهترین نتایج رو گرفت چرا؟ برای داشتن زیر ساخت و برنامه برای اهمیت دادن به نو نهالان و نوجوانان شما اگه گواردیولا و زیدان رو هم بیارید نتیجه نمیگیرید چون نه تن به برنامه میدید نه تیمهای پایه براتون زیاد اهمیت دارن دست بردارید از بازی با اسمها
۲۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۹:۳۷
پاسخ
3
104
آرمین
منم همینو میگم... بهترین گزینه همون الکس نوری هستش
۲۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۲:۵۸
21
8
فوتبالی-قدیمی
مربی قطر شاید اسمش روی زبونها نبود ولی مربی با سابقه ای بود و تجربه ارزشمندی توی لاماسیا داشت. به عبارت دیگه باید گفت قطر مربی ای رو انتخاب کرد که با اهدافش سازگاره و خواست که تجربه لاماسیا رو البته با امکانات بهتر از اونجا تکرار کنه. ما الان هیچ استراتژی خاصی برای انتخاب مربی نداریم و منتظریم که شاید جام جهانی 48 تیمه بشه و مربی معمولی تری بیاریم. یعنی هیچ وقت درس نمی گیریم از اشتباهاتمون برای آینده. ولی خیلی واضحه که مربیهای مشهور خارجی لیگ که بد هم کار نکردند منتظر هستند به عنوان مربی انتخاب بشن و شاید اینها گرینه های خوبی هم باشند چرا که شرایط فوتبال ما رو می دونن. البته خودشون هم از ابتدای ورود به کشور قطعا همچین انگیزه ای رو داشتند.
۲۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۳:۱۸
0
19
مستر
۸سال کیروش همین حرفارو میزد ولی همه بهش ایراد میگرفتن که داره مارو تحقیر میکنه.حالا معلوم میشه که گزینه هایی که حتی نصف اعتبار کیروش رو هم ندارن حاضر نیستن ایران بیان
۲۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۰:۱۲
پاسخ
28
123
خسرو ابومسلم یا هرتیم مشهدی دیگه
آقای مستر عزیز پس با دلایل خود شما نتیجه میگیریم کیروش حرفه ای نبود که اومد ایران ، البته نظر خودمم همینه کیروش مربی خوبی بود ولی اصلا بدرد سرمربیگری نمیخوره ، باید نفر دوم باشه مثل وقتی که دستیار فرگوسن بود ، حتی یه مربی ایرانی میزاشتن و کیروش کمکش بهتر نتیجه میگرفتیم و کیروش هم اونقد پر رو نمیشد ،
۲۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۲:۱۳
27
15
کیومرث
هر مربی که ایران اومده فقط به بحثای فنی پرداخته و پولشم گرفته گذاشته تو جیبش ( البته غیر از این هم وظیفه ای نداشته ) . کی روش روز اول اومد ورزشگاه آزادی گفت چمن ورزشگاه مریضه و رفت بهترین چمن رو از هلند اورد و تو این مدت چمن آزادی آخ نگفته . تنها مربی تاریخمون که فکر زیر ساختامونم بود و پک و کمپ تیمای ملی به اصرارش ساخته شد ، کی روش بود . متاسفم که به خاطر تعصبات رنگی و یه عده کارشناس نما و پیشکسوت نما و اسطوره نما این مربی بزرگ رو از دست دادیم .
۲۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۵:۱۷