کی‌روش: دوستانم به من دایناسور می‌گویند/نتایج،تعیین کننده ماندن یا رفتنم از ایران است

کی‌روش: دوستانم به من دایناسور می‌گویند/نتایج،تعیین کننده ماندن یا رفتنم از ایران است

12525
09:52
08 دی 1397
سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: دوستان نزدیکم به من لقب دایناسور را دادند چون من از زمان های خیلی قدیم در تورنمنت های جهانی حضور داشتم.

به گزارش وب سایت نود،  کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی کشورمان با برنامه «THE MANAGER» درباره سوابقش در جام جهانی های مختلف و نحو میزبانی قطر در جام جهانی 2022 مصاحبه را انجام داد.

کی روش درباره 5 دوره حضورش در جام های جهانی مختلف گفت: دوستان نزدیکم به من لقب دایناسور را دادند چون من از زمان های خیلی قدیم در تورنمنت های جهانی حضور داشتم. اولین تجربه ام در سال 1982 بود که به همراه برزیل برای جام جهانی اسپانیا بود. من در پرتغال و خارج از آن در تورنمنت های زیادی شرکت کردم. داستان همیشه تکرار می شود. قبل از 4 سال از برگزاری هر جام جهانی شک هایی درباره برگزاری خوب از سوی میزبان مطرح می شود. برخی می گفتند جام جهانی برزیل بد برگزار شد. یا برخی درباره میزبانی آفریقای جنوبی یا آمریکا این نظر را دارند. برخی از جام جهانی آلمان و روسیه انتقاد می کنند و منظورم این است که فضای انتقادی درباره میزبانی جام های جهانی همیشه وجود داشته است.

وی افزود: تاریخ نشان داده که تمام این جام جهانی با موفقیت برگزار شده است. جام جهانی 2022 قطر موفقیت شگفت انگیزی را داشته است. فدراسیون جهانی فوتبال پرسنلی مجرب دارد که همیشه برای پیشرفت تلاش می کنند. قطر از تمام جهات کشوری مدرن است. جام جهانی 2022 قطر تنها یک موفقیت فوتبالی نخواهد بود. چون یک موفقیت دیگری در به کارگیری تکنولوژی های مدرن در زمینه فوتبال خواهد بود. این تکنولوژی در آنالیزها، شبکه های اجتماعی و ارتباط هواداران با فوتبال کمک زیادی خواهد کرد.  جام جهانی قطر در زمینه ارتباطات انقلابی خواهد کرد و شبکه‌های اجتماعی کمک زیادی را به فوتبال دوستانه می کند. ارتباطات در جام جهانی 2022 تنها به کشور قطر محدود نمی شود بلکه کل دنیا این کشور پیشرفته باخبر خواهند شد و هیچ چیزی نمی تواند جلوی پیشرفت قطر را بگیرد. تکنولوژی سلاح قطر برای جام جهانی 2022 است. جام جهانی قطر در نوع خودش منحصر به فرد خواهد و نمی توان آن را تصور کرد.

کی روش درباره اینکه بعد از جام ملت های آسیا 2019 سرمربی ایران می ماند، پاسخ داد: در شرایط کنونی تنها به آمادگی تیم در روز فردا فکر می کنم. مسئولیت من این است که با تمام وجودم کار کنم تا تیم ملی ایران قدرتمند و آماده شود. هدف اصلی ما قهرمانی در جام ملت های آسیا است. قراردادم با ایران با پایان جام ملت های آسیا به پایان می رسد و آینده دست خداست. مربیان نمی توانند آینده شان را به صورت مشخص تعیین کنند. سرنوشت مربیان بستگی به نتایجی که به دست می آورند دارد. در شرایط کنونی تمرکز می کنیم که ایران به نیمه نهایی جام ملت ها راه پیدا کند تا هواداران فوتبال ایران را خوشحال کنیم.

سرمربی سابق رئال مادرید درباره اینکه چرا بعد از مربیگری در رئال مادرید دوباره به عنوان دستیار فرگوسن مشغول به کار شد، گفت: تلاش می کنم تا به این سوالتان پاسخ دهم. این موضوع ابعاد مختلفی داشت. اما داستان ساده ای دارد. من قبل از کار در منچستر یونایتد 17 سال کار مربیگری کرده بودم. وقتی فرگوسن به من دعوت همکاری دارد برایم جذاب بود و استقبال زیادی کردم چون در کنار او می توانستم آموزش ببینم و تجربه حضور در یکی از بزرگترین باشگاه دنیا را کسب کنم. به همین خاطر با دعوت فرگوسن موافقت کردم. فوتبال در زندگی ام در رده اول قرار دارد. من از فوتبال لذت می برم و این زندگی من است. به نظر من فوتبال مثل سازمان ملل متحد است.

سرمربی تیم ملی کشورمان درباره گروه و حضورشان در جام ملت ها گفت: جام ملت های آسیا مانند جام ملت های اروپا رقابتی سخت است. با توجه به اینکه ما را بهترین تیم گروه می دانند این موضوع کار ما را سخت تر می کند. اما این برتری ما از تیم های بقیه گروه فقط روی کاغذ است. واقعیت این است که سطح ما با آغاز بازی مشخص می شود. مهمترین چیز برای من است که تیم من با تواضع بهترین عملکرد را داشته باشد. ما در این رقابت ها بازی به بازی جلو می رویم و پیروزی کسب می کنیم. به نظرم تیم های استرالیا، کره جنوبی و ژاپن به نیمه نهایی راه پیدا خواهند کرد و تیم چهارم راه یافته به نیمه نهایی می تواند ایران، عربستان، قطر یا امارات باشد. البته نباید قدرت ازبکستان را نیز فراموش کنیم. امیدوارم تیم چهارم نیمه نهایی ایران باشد.

2051

نظرات کاربران
محمد
بالاخره دیر یا زود کیروش از فوتبال ما خواهد رفت و اونوقت همه به اتفاق هم خواهیم دید که فوتبال ما به کجا خواهد رفت.اونوقت همه با هم آرزوی چنین روزهایی رو خواهیم کرد.کیروش به درد ما نمیخوره.ما لیاقتمون در حد همون مایلی کهن و قلعه نوعی و داییه
۰۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۷:۰۰
پاسخ
5
30
saeedcr7
فکر میکنید بهتر از کیروش میخاد واسه تیم ملی پیدا بشه..؟!!!!!!!! بهترین تیم آسیایی هستش برای چندین سال متوالی. روحیه جنگندگی و تیمی یکدل و قوی درست کرده.. بعد از کیروش براحتی تحویل یه مربی ایرانی میدنش و نابودی تیم ملی شروع میشه..
۰۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۹:۲۰
پاسخ
16
55
آرمان
بهترین تیمی که نتونه قهرمان بشه به چه دردی میخوره ؟
۰۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۵:۴۲
19
14
امین خان کلهر
پرسپولیسی هستم اما خداییش دوست دارم بمونی اولا چون تو بری رانکو رو میارن و پرسپولیس ضعیف میشه دوما جام جهانی بعدی آسیا 3.5 سهمیه داره و کار سخته بهترین انتخاب بازهم خودتی . انشالله با کاپ قهرمانی برگردی کی روش بزرگ
۰۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۳:۳۱
پاسخ
11
51
فقط برانکو
این ۳/۵ رو از کجا آوردی؟؟ اگه جام بعدی ۴۸ تیمی هم نشه باز آسیا ۴/۵ سهمیه داره قطر سهمیه میزبان حساب میشه نه آسیا تازه امکان داره ۴۸ تیمی بشه که صددرصد سهمیه آسیا بیشترم میشه
۰۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۹:۳۲
4
12
طرفدار
ما بشما میگییم سمبل لجاحت سمبل تفرقهخودخواه و>>>
۰۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۰:۲۲
پاسخ
39
52
تیـــــــــــم مــلـــــــــی هجومی 99
ایشون با اشتباهات مداوم خودش تیم ملی ا با تیم باشگاهی و بخشی از فدراسیون درگیر کرده در همه امور هم دخالت میکنه. بازی دفاعی هم جذابیتی نداره ضمن اینکه با کلمبیا هم قرارداد بسته حتی سرمربی اسپانیا هم به همین دلیل قبل جام جهانی برکنار شد ایشون باید برکنار میشد و سکان به مربی داده میشد که حداقل تجربه ای کسب کنه اخر سر هم جز طلبکاری چیزی برای ما داره من یاد ندارم مربی اینطور تیم ملی را نچسب کرده باشه تیم ایران ذاتا یک تیمی هجومی باید باشه و با روش هجومی حتی 6 تا به کره ه زذه فوتبال برد و باخت داره ممکنه تیم در حالت هجومی هم ببازه ولی در حالت دفاعی و با پشتک زدن اوت پرتاب کردن و دل به یه گل بستن و..اینا هیچ فایده ای نداره در جام جهانی هم اگر ما بازی تونس را خراب نکرده بودیم تونس به مرحله بعد میرفت چیزی نداره
۰۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۲:۴۲
پاسخ
38
82
عاشق تیم ملی
داداش من کاری ندارم تو طرفدار کیروش هستی یا نه ولی چیزی که معلومه اینه که تو اصلا فوتبالی نیستی چون ایران با مراکش همگروه بوده نه تونس
۰۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۵:۱۵
16
13
mamadjavad
حاجی تیمو تمرین میدی یا فقط مصاحبه و بیانیه میدی؟!
۰۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۹:۱۸
پاسخ
36
54
پیام
نظرات را که میخونم بعضی وقتا از پرسپولیسی بودن خودم خجالت میکشم. ما کی‌روش را برای تیم ملی میخوایم و برانکو را برای پرسپولیس.به این فکر کنید که رفتن کی‌روش ممکنه باعث از دست دادن مربی خودمون باشیم و برانکو بره تیم ملی! یک بازی دوسرباخت !
۰۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۶:۰۴
پاسخ
13
45
R3ZA
داداش چه قهرمان شدی و یا نشدی فقط برو!بعدش ما با نیمه نهایی خوشحال نمیشیم!فقط قهرمانی،مربی گری قطر هم پیش پیش مبارک شیطون!
۰۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۵:۱۰
پاسخ
37
12
پرسپولیس ایران
به امید موفقیت تیم ملی مردم کشورم.نه تیم میلی شما.هر اتفاقی افتاد شما فقط از کشورم برو فقط برو خواهشا
۰۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۴:۱۴
پاسخ
36
36
توحید
نه! تو رو خدا حرف موندن نزن. هر جور باششه این یک ماه تحملت میکنیم
۰۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۸:۴۵
پاسخ
217
166
سیامک
ولی ما به تو میگیم شیر. جسور ،مغرور،روراست و بدون شیله پیله و دغل کاری
۰۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۸:۳۷
پاسخ
159
225
شهراد
منظورت از ما کیاست؟؟ اگه شیش تایی هستی که به شوفرتون هم میگین شیر خخخ
۰۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۰:۵۴
27
43
فرانکو مظلوموویچ هوچی اوف
اگه ایشون از ایران رفت و فوتبال ایران به خاک سیاه نشست, اونهایی که نامردی کردن و با جریان دلالها خواسته یا ناخواسته همراه شدن, بیان همینجا عذر بخوان, اینقدر شهامت و مردونگی داشته باشید! بخصوص طرفدارای پرسپولیس و برانکو, یادشون نره که چه آشوب و بلوایی به پا کردن !!!
۰۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۸:۱۷
پاسخ
217
183
عکس 4*6
چرا فکر میکنی بهتر از کیروش تو جهان نیست مگه تیم های دیگه که کیروش نداره تو خاک سیاه نشستن ، عزیزم فوتبال در جریانه
۰۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۹:۰۷
26
74
تیـــــــــــم مــلـــــــــی هجومی 99
داداش من به سهم خودم خواهان رفتنش هستم دلایلم هم اینه که هم با تیم باشگاهی و فدراسیون درگیره ونصف جامعه قبولش نداره و هم دفاعی بازی میکنه و هم اخلاق خوببی نداره قرار هم نبوده ایشون این همه سال بمونه بازی هجومی برد شیزین داره باخت تلخ هم داره باید رفت جنگید نه اینکه دفاع کرد که گل نخوریم و در اسیا فلان و چنان باشیم ایران پر از بازیکن هجومی است و میشه بازی های بهتری ارائه داد شما هستید اسیر تبلیغات هستید از ایشون بت ساختید برو ببین در چه بازی ما 6 گل به کره زدیم 3 تا به عربستان ببین بازیکنان بزرگ ما چطور وارد تیم ملی 98 شدن بازی دفاعی رو خود من نگاه نمی کنم برام جذابیتی ندارم حق مسلم ما تغییر روش بازی یا تغییر سرمربی است اگر هم رفتیم باختیم قطعا برد پرگل هم واهیم داشت طلبکار نشید و بهانه جویی نکنید که اگه ایشون رفت فلان میشه شما مقصرید و..مقصر این وضعیت التن کیه؟ بازی دفاعی بدون جام و عنوان؟ ضمنا ایشون با کلمبیا رفته قرارداد بسته این همه امکانات و پول و هزینه و هیاهو و بازی دفاعی برای من خسته کننده شده یه دونه نظر و رای دارم میگم بره
۰۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۸:۴۱
26
91
سام
دوستان تازه گی ها مستر کیروش توی هر فرصتی که پیش میاد چپ و راست از قطر تعریف وتمجید میکنه طوری ازقطر تعریف می کنه آدم فکر میکنه داره از برزیل صحبت می کنه توی هر مصاحبه که اصلا به قطر ارتباط ی نداره بیخود براش به قول معروف نوشابه باز میکنه برای من ثابت شده که مستر کیروش داره بااین بزرگ کردن الکی قطر بعداز جام ملت ها اگه با ایران مقامی نیاورد جاش را درجام جهانی با قطر تضمین کنه به شما هم ثابت میشه میزبان که هست پول هم از پارو بالا میره امکانات هم که فراوان .تنها چیزی ندارن بازیکن با تعصب به قطر است که اون هم برای مستر مهم نیست پول که هست مسئله حله . تمام تعریف کردن بیش از حد مستر این موضوع را ثابت میکنه به قول خودش چهار هفته صبر کنید بعد میبینید
۰۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۱:۴۹
پاسخ
123
112
ADAMIZAD
شما فکر میکنی اصلا ؟ این حرفش یه جور قدر دانی از قطری هاست که این چند سال با اِرتباطِ خوبی که کیروش ایجاد کرد باهاشون بارها در مسیرِ آماده سازیِ تیم همه جوره همکاری کردن به تیمِ ما اونم در حالی که میدونیم بقیهٔ کشورهای خلیجِ فارس چه موضعِ خصمانه ایی پیش گرفتن در مورد ما… ادمین جان مدتهاست از این ور دنیا روزی ۱۰۰ خط مینویسم چاپ نمیکنی شما
۰۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۶:۳۴
5
23
محمد صفری
من یه پرسپولیسی ام و عاشق این تیم و برانکو ام نمیفهمم چرا برخی از پرسپولیسیا فکر میکنن نمیشه هم عاشق برانکو بود و هم کیروش رو دوست داشت آقا جان دو تا مربی بزرگن و با هم اختلاف نظر دارن این طبیعیه که دو پادشاه بر اقلیمی نگنجند ولی خوبه که حافظه تاریخی داشته باشیم ما ملتی بودیم که هر دوره یا صعود نمیکردیم یا با بدبختی یا کلا حسابی رومون نمیشد و این حتی در اوج داشتن بهترین ستاره ها هم صادق بود ولی حالا با یه مربی با کاریزمای مناسب و با دانش روز تبدیل به تیمی شدیم که همه مجبورن بما احترام بزارن همیشه و در همه تورنمنتها مدعی هستیم و این خیلی خوبه دقیقا مثل کاری که پرفسور با تیم ما کرده و احیا شدیم پس لطفا به هر دو احترام بزاریم و حمایتشون کنیم چون قطعا حضورشون به تیم و فوتبال ایران کمک میکنه
۰۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۳:۳۰
پاسخ
119
160
سایا
این حافظه ی تاریخیت بهت نمیگه اون زمان که رفتن به جام جهانی سخت بود سهمیه هم کم بود؟ این حافطه ی تاریخیت بهت نمیگه اونموقع ها کره رنکینگ بیستم بود نه پنجاهم ژاپن و عربستان هم همینطور ربطی به پرسپولیس و برانکو نداره از همو اول هم از رفتار و مصاحبه هاش و تحقیر دیگران توسط ایشون بدم میومد و میاد
۰۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۵:۰۱
18
28
jd.dri
کی روش از جام جهانی 1982 اسپانیا - 37 سال قبل در سن 28 سالگی در بهترین تیم اون موقع جهان (برزیل) مربیگری کرده .... برانکو جام جهانی 1998 فرانسه در سن 45 سالگی فقط بعنوان آنالیزور کروواسی پس از بلاژویچ سرمربی و یک مربی و یک کمک مربی و یک مربی بدنساز و یک روانشناس و یک پزشک ، نفر هفتم کادر فنی کروواسی هم محسوب نمی شده .... فقط برای اونائی که از روی سادگی بهش میگن پروفسور : کسی که تا سن 52 سالگی (یعنی تا سال 2004 که سرمربی ایران شد) فقط و فقط آنالیزور بوده (کاری که الآن جوون های 25 تا 30 ساله ما دارن به بهترین شکل انجام میدن) در مقایسه با نابفه ای که در سن 28 سالگی در بهترین تیم جهان یعنی تیم ملی برزیل در جام جهانی مربیگری کرده چه جایگاه و چه ادعائی میتونه داشته باشه ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
۰۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۶:۰۵
پاسخ