کی‌روش: پیشنهاد کلمبیا؟ مسئولان فوتبال ایران موافق ماندنم نیستند

کی‌روش: پیشنهاد کلمبیا؟ مسئولان فوتبال ایران موافق ماندنم نیستند

25731
12:36
21 دی 1397
سرمربی تیم ملی ایران می‌گوید تک تک بازیکنان آمادگی حضور در بازی با ویتنام را دارند.

به گزارش وبسایت نود، کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران ظهر جمعه درنشست خبری پیش از بازی تیمش برابر ویتنام در دور دوم مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا گفت‌: بازی دوم‌مان را پیش‌رو داریم برابر ویتنام تیمی که از کادر مربی‌گری خوبی برخوردار است. برای آماده‌سازی‌اش تلاش زیادی صورت گرفته است. البته ایران هم کاملا آماده است. تک تک بازیکنان آمادگی حضور در بازی را دارند و در حال جنگیدن برای حضور در یکی از جایگاه‌های بازی هستند و امیدواریم تیم برتر میدان باشیم و فوتبال برتری را به نسبت به ویتنام ارائه دهیم.

 

او در پاسخ به سوالی مبنی بر این که تیم ملی بازی اول را پرگل شروع کرد، آیا برای بازی با ویتنام هم همین برنامه را در دستور کار دارید؟ ادامه داد: تفاوتی که بین ورزش فوتبال و صحنه تئاتر وجود دارد این است که در فوتبال باید رقابت کرد. در فوتبال شما یک حریفی را پیش‌رو دارید و آن آرزوهایی را که شما دارید، تیم حریف هم دارد و تلاش می‌کنند تا به برد برسند. خانواده، دوستان و هوادارانی دارند که از آن‌ها حمایت می‌شود. همان‌طور که در بازی‌های اول دیدم مسابقات بسیار دشواری را پیش‌رو داریم. تمام تیم‌ها بهم نزدیک هستند. تیم ویتنام از کادر فنی خوبی برخوردار است و بازیکنان صادق و متعهدی دارند. از اکتبر ۲۰۱۸ حدود ۱۳ بازی دوستانه داشتند. در یک ماه گذشته ۵ بازی دوستانه انجام دادند. بازیکنان‌شان صادقانه در میدان می‌جنگدند. ما هم تلاش می‌کنیم در بازی فردا تیم برتر میدان باشیم.

 

کی‌روش در پاسخ به این سوال که در این بازی به تفاضل گل فکر می‌کند؟ گفت: فکر نمی‌کنیم. چون ما تیم مغروی نیستیم. تیم ما از افراد فروتن شکل گرفته است. همیشه به عنوان رهبر تیم سعی کردم یک سری از مسائل اصولی را در اختیار بازیکنانم قرار دهم. تلاش ما این بوده که مسائل پایه‌ای خصوصا از بعد شخصیتی را به بازیکنانم خوب بیاموزم. باید همیشه به حریف احترام گذاشت. درغیر این صورت تبدیل به آدم‌هایی می‌شویم که مغرور هستند و غرور آن‌ها را فرا گرفته است. ما به هیچ شرطی این‌گونه فکر نمی‌کنیم. تفکر ما این است حریف هم می‌خواهد فوتبال بازی کند و ویتنام هم همین‌طور خواهد بود و احترام کامل را برای حریف قائل هستیم.

 

او درباره حضور نیلو وینگدا در کنار تیم ملی ایران گفت: در طول مربی‌گری‌ام همیشه تلاش کردم افراد لایق را بیاورم تا بتوانند به تیم کمک کنند تا برنده پیروز و موفق باشیم. در طول مربی‌گری دوستان و متحدینی در سراسر دنیا داشتم که همیشه به من کمک کردند. این دوستان در ۸ سال گذشته بدون هیچ چشم‌داشتی به من کمک کردند. این بار نلو وینگادا به ما کمک خواهد کرد. از طریق همین ما بازی‌های دوستانه و اردوهای مختلف، همین‌طور استادیوم و هتل‌هایی برای تیم ملی هماهنگ کنند. تیم ملی که از ابعاد مالی با مشکلاتی روبه‌رو است و این دوستان توقعات‌شان وفاداری و کمک به تیم بوده است مثل آقای دکتر کریک و نلو وینگادا. خیلی خوشبختم که این دوستان را دارم که من را در راستای رسیدن به موفقیت کمک می‌کنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: اعتقاد راسخ دارم اگر می‌خواهیم به موفقیت برسیم، همیشه احتیاج به دو تیم داریم. یک تیم موفق درون زمین و تیمی که از تیم درون زمین حمایت کند و کارش را خارج از زمین انجام دهد. خوشبختانه کادر و دستیاران بسیار متعهدی دارم که کارشان را به نحو احسن انجام دادند. در کنار بازیکنانی مثل جواد نکونام در گذشته و مسعود شجاعی در حال حاضر که الگوی بازیکنان است و رهبر میدان بوده‌اند. ما یک خانواده متحد هستیم به غیر از خانواده شخصی‌ام این بهترین خانواده فوتبالی‌ام بوده است.

 

وی در مورد بازی ویتنام برابر عراق گفت: من بازی‌های ویتنام را از قبل پیگری کرده‌ام مخصوصا بازی برابر کره‌شمالی و درگروه ما یکی از مدعیان اصلی است. البته ویتنام با دیسیپلین و تمرکز بالا یک فوتبال بسیار مثبت ارائه دادند. مربی بسیار خوبی دارند که در گذشته با آقای گاس هیدینگ کار کرده‌اند و مطمئنا دیدن بازی ویتنام برابر عراق خیلی خوب بود و هشداری بود تا برابر این تیم با تمرکز بالا ظاهر شویم.

 

کی روش در پاسخ به سوالی درباره پیشنهاد کلمبیا برای قبول سرمربی‌گری تیم ملی این کشور گفت: الان زمان مناسب برای مطرح کردن این‌گونه صحبت‌ها نیست. چون من وظیفه‌ای دارم و باید تا بی‌نهایت تمرکز و انگیزه‌مان را در بازی مقابل عراق و ویتنام نشان دهیم. الان زمانی نیست که بخواهم در مورد مساله‌ای فکر کنم یا تمرکزم را برای مسائل دیگری بگذارم.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: تنها مطلبی که از آن مطمئن هستیم مسوولان فوتبال ایران با نظارت وزرات ورزش از ماه جولای به بعد نخواستند ماندن من طولانی‌تر شود ولی در حال حاضر وظیفه‌ی دشوار و بینهایت را پیش‌رو داریم آن هم بازی‌هایی است که باید انجام دهیم. با تمرکز بالا هم روی این مساله فکر می‌کنیم و تاکید می‌کنم یکی از قوی‌ترین خانواده‌های فوتبالی هستیم. مسعود شجاعی هم اینجاست و با سابقه‌ای که دارد و از لحاظ اتحاد و همدلی که بین اعضای کادر و بازیکنان است، شرایط فوق‌العاده‌ای در تیم وجود دارد.

 

کارلوس کی‌روش افزود: مساله‌ی اصلی ما بازی برابر ویتنام است که اتفاق بیفتد، صحبت در این رابطه بی‌احترامی به تیم ویتنام است. تنها مطلبی که مهم است بازی فردا ما برابر ویتنام است.

1004

نظرات کاربران
محمدرضا
تیم ملی بره فینال، قرارداد کیروش بصورت اتوماتیک تا ۲۰۲۲ تمدید میشه. این، تو قرارداد قبل جام ملتها قید شده. مثل روز هم روشنه ک ایران قهرمانه. منتقدین کیروش هنوز مونده تا فوتبال رو بفهمن
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۳:۴۷
پاسخ
153
114
فرشید
کیروش بهترین مربی برای تیم ملی ایرانه هیچکسی نمیتونه جاشو پر کنه حتی هیچکس غیرت کارلوس رو نداره - امیدوارم شهروند افتخاری ایران رو بهش بدن
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۳:۳۰
پاسخ
147
142
علیرضا
آیا فقط کیروش مربی خوبیه؟ دیگه مربی خوب خارجی وجود نداره؟ خدابزرگه .کیروش دیگه باید بره نه چون ۸ساله مربیمونه چون به فوتبال ایران زیاد توهین میکنه. یه مربی بهتر بیارید
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۱:۳۴
پاسخ
102
152
احمد
این طرفدار های تیم پرپسولیس نمی دونن دارن چه ضربه ای به خودشون میزنن برانکو ایران اومد که جای کیروش رو بگیره و شک نکنید به هدفش میرسه و پرسپولیسی ها هم از مربیان خوبی مثل استیلی و درخشان میتونن به عنوان سرمربی از فوتبال تیمشون لذت ببرن حالا هی به کیروش توهین کنید !!!
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۷:۱۴
پاسخ
120
91
کیاء
امیدوارم که قهرمان این جام بشیم.شما هم ازتیم ملی بری ایشالا.و خیلی هم دوست دارم برا نیم فصل دوم سرمربی تیراختور بشی.اگه بشه چه شود؟؟؟؟؟؟
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۶:۴۲
پاسخ
104
29
پرنسس قرمز
کی روش واقعا مربی خرفه ای هست از نظر فوتبال و به اصطلاح سواد فوتبالی بالایی هم داره ولی باید بدون تعصب گفت متاسفانه اخلاق نداره و تو این هشت سال با صرف نظر از برانکو با خیلی ها به مشکل خورده!!! اما بد نیست که یک تغییری تو فوتبالِ ملی اتفاق بیفته همیشه تغییر و تحول باعث ضعف نیست!!! پس یکم منطقی باشیم اگه وزارت می خواد تنوع ایاد کنه و مربی دیگه ای واسه تیم ملی بیاره ربطش ندیم به کسی یا تیمی!! خیلی از کشورها هم مربیشون رو عوض میکنن پس اونم واسه تیمه خاصی بوده؟؟؟!!!! ادمین ممنون میشم چاپ کنی
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۴:۱۶
پاسخ
43
92
مهران
کیروش بره علاوه بر پرسپولیسی ها کل آسیا خوشحال میشه! مربی که به پرتغال هم باج نمیده چه برسه به آسیا
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۰:۴۱
پاسخ
66
90
واقعیت
بابت این چند سال ممنون که بود ولی فک نکنم دیگه موندنش به صلاح تیم ملی باشه. موفقیتی با تیم ملی بدست نیاورده. نمیدونم چرا صعود به جام جهانی رو خیلیا اتفاق بزرگ و موفقیت بزرگ قلمداد میکنن. اینکه الانم اول آسیا هستیم چه تاثیری تو فوتبال ایران گذاشته که قبلش نبوده. اونم به لطف بازیای تدارکاتی با تیم های درجه 3جهان هست. یکم بی طرف قضاوت کنیم....
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۲:۰۰
پاسخ
69
75
مهدی سرخ
یکی از کسانی هستم که ثبات در کادر فنی تیم ملی رو میپسندم و حالا این شخص کسی باشه که دیسپلین و دانش فنی خوبی هم داشته باشه که خیلی بهتره ولی از قدیم الایام میگن ادب مرد به از دولت اوست
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۱:۱۶
پاسخ
15
95
قرمز
مربی خوبی هستی قبول ایرانو دوبار جام جهانی بردی قبول نتایج خوبی گرفتی قبول فقط یه ذره ادبیات خوبی نداری و لیگ رو به حاشیه میکشی و بازیکنایی که خودتم میدونی واقعا آمادن دعوت نمیکنی هم از قرمز هم از آبی هم از سایر تیم ها
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۴:۲۰
پاسخ
30
56
m.r
خوب شد داره میره اندازه هفت پشتش از ما پول گرفته
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۲:۲۴
پاسخ
52
68
reza
اگه قهرمانی ایران باعث موندن تو یکی بشه حاضرم تو همین مرحله گروهی حذف بشیم.
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۹:۵۴
پاسخ
78
54
کیاء
اشالا که بعد از جام ملتها خودت از ایران بری.امیدوارم تیم بعدی شما تراکتور باشه نه کلمبیا.بری تراکتور،اونوقت بازی برگشت پرسپولیس و تراکتور چه بازی بشه..واویلا،،واویلا،،بزن یکی دیگه!!!!!!
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۱:۲۳
پاسخ
46
43
arashavm
میخوام از این دوستان مخالف کیروش بپرسم اگر این ادم مربی تیم ملی نمونه کی میخواد بیاد جاش و بگیره که هم سواد فنی و روانشناسی و سیاست این ادم و داشته باشه و هم حاضر باشه تو کشور ما کار کنه. اگه فکر کنید گزینه های زیادی وجود نداره. اینقدر ناشکری کنید و انتقاد کنید تا کیروش مثل ایویچ از دست بدیم و دوباره فوتبال ملی ما بشه مثل گذشته که میترسیدیم با قطر و بحرین بازی کنیم . واقعا چقدر تعصب بیجا دارید.
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۲:۳۴
پاسخ
277
310
یک سرخ دلم.با افتخار تمام
دوست عزیز بنده هم از شما یک سوال میپرسم؟ کدوم تیم فوتبال ملی رو سراغ دارید که مربیش ۹ سال پشت سر هم مربی یک کشور باشه.کاری به مربیان باشگاهی ندارم که حتی در باشگاهها هم به جز فرگوشن و ونگر کمتر مربی سراغ دارم ده سال مربی بک تیم باشن.فوتبال یک ورزش مدرنه که هر چند سال یکبار تیم ها یک تفکر جدید رو وارد فوتبالشون میکنن تا علاوه بر پیشرفت های قبلی با مربی قبلی تفکر جدید رو وارد فوتبال خودشون بکنند.الان واقعا با اینکه من خودم به شخصه میگم کیروش مربی خوبی بود از بعد فنی ولی الان دیگه بعد ۹ سال وقت اینه یک مربی با سیستم یا فاز هجومی وارد فوتبال کشور بشه.بعله اگه قراره مربی خیلی ضعیف تر بیاریم همون بهتر تغییر ندیم ولی باید یک مربی جدید با دانش به روزتر وارد فوتبال کشور کنیم تا شاهد پیشرفت بیشتر فوتبالمون باشیم.متاسفانه بعضی ها چسبیدن به کیروش و انتظار دارن تا سی سال کیروش مربی ما بمونه و هر روز با یکی هم درگیر بشه و همش انتقاد کنه ولی باور کنین فوتبال ایران نیاز به یک مربی جدیدتر و جوون تر با دانش بروز تر و البته بهتر از کیروش داره.و تاکید میکنم اگر قراره بریم سراغ وینگاداها و ویچ ها و یا پیرمردهایی که بی کار موندن همون کیروش بمونه بهتره
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۸:۰۷
24
57
مهران
خب معلومه کی میخواد بیاد! همون که چندین ساله داره به تیم ملی ضربه میزنه! جناب برانکو!
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۸:۰۴
60
48
یاسر
یه سوال از دوستان پرسپولیسی دارم دلیل مخالفت شما با کیروش چی؟ چون با برانکو دعوا داره؟ یعنی اگه با برانکو مشکلی نداشت و نتیجه نمیگرفت خوب بود؟ سید جلال ۱۰۰ تا بازی ملی داشته که حداقل ۵۰ تاش تو دوره کیروش بوده چطور شمایی که تیمتون نتیجه گرفته میگید هرچی برانکو بگه ولی واسه تیم ملی نباید هر چی کیروش بگه؟ امیدوارم قدر امثال کیروش رو بدونیم خیلیا اومدن پول گرفتن و بی نتیجه رفتن... یعنی من استقلالی اگه تو تیم ملی بازیکن نداشته باشیم باید آرزوی باخت داشته باشم براش؟؟؟؟ یادمون نره این تیم کشورمونه که پرچمش میره بالا نه پرتقال و کیروش ادمین لطفا
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۶:۵۰
47
44
جواد
بگذار یک مقامی بیاره بعدش فکرکنم ۸ سال بس باشه اگه اینطوره چرا تیم های اسیایی که قهرمان شدند سرمربی هاشون عوض شده؟
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۱:۳۵
17
35
آرش
مورینیو بهترین گزینه س هم تازه اخراج شده بی تیمه و هم سبکش مثل کی روشه اتوبوس میچینه
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۲:۵۲
24
31
ستار
هرکسی به غیر از کیروش دوست داریم سرمربی تیم ملی بشه شاید در گذشته ما از قطرو بحرین میترسیدیم اما الان هم از عراق و فلسطین میترسیم
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱:۳۳
27
37
asad
مارچلو لیپی که گفته بعد از جام آسیا تو چین نمیمونه شایسته ترین و بهترینه
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۵:۳۷
18
24
Reza666666
8 سال تو تیم ملی بوده .بیشترین دستمزد تو اسیاو چند نفر اول دنیا گرفته .بهترین نسل بازیکنای ایران داره انقدر که تو هر پست 3الی 4 بازیکن عالی داره .نتیجش چی بوده ؟بجز توهین و درگیری ایجاد کردن .هر مربی جاش بیاد بهتر عمل نکنه از این کمتر نتیجه نمیگیره
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۷:۵۲
25
37
فتل
گزینه های بهتر زیادی هستند با قیمت کمتر و کار خوب نه که مثل ایشون در سال فقط یک ماه اینجا باشه
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۶:۴۸
15
33
محمد
کی روش اگر بره یکی در کلاس کی روش باید بیاد مثل زیدان-کارلتو-گواردیولا-مورینیو-کونته و....
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۲:۲۴
31
16
ممد نبودی
داداش چیزی جز دیس لایک نمیگیری چون بجای منطق فقط احساس بر نظرات این دوستان حاکمه!
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۴:۲۷
37
9
امین
فقط یکم فکر کنید ، اگه کیروش بد بود تیمی مثل کلمبیا میومد دنبالش ؟
۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۲:۳۴
پاسخ