گزارش ویژه/ دلیل اعتراض ملی پوشان؛ آنهایی که قول داده اند، هنوز پاداش نداده اند!

گزارش ویژه/ دلیل اعتراض ملی پوشان؛ آنهایی که قول داده اند، هنوز پاداش نداده اند!

17643
17:37
11 شهریور 1396
جالب اینجاست که امروز محمدرضا ساکت برای استقبال به فرودگاه امام(ره) نرفته بود و خبرنگارانی که آنجا بودند گزارش داده اند که ساکت از ترس اینکه مبادا عکس العملهایی ببینید به فرودگاه نرفته است!

وب سایت رسمی برنامه نود- اعتراض ملی پوشان به پاداشهایشان سوژه روز فوتبال ایران است.

به گزارش سایت نود، این اعتراض ها برای اولین بار نیست که اتفاق می افتد. در سالهای گذشته و با توجه به بحران مالی در فوتبال کمابیش همه باشگاهها و حتی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هم با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کرده اند و اعتراض های مربیان وبازیکنان به روند پرداخت قراردادها (چه برسد به پاداش ها) وجود داشته است.

در هر حال طبق آخرین مصوبه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و البته قراردادهایی که با کی روش و دستیارانش وجود دارد، مربیان و بازیکنان پس از هر بازی رسمی باید از فدراسیون فوتبال پاداش هایی دریافت کنند. بر همین اساس، بازیکنان و مربیان پس از هر برد در هر بازی رسمی داخل خانه معادل 20 میلیون تومان و هر مساوی در داخل خانه معادل ده میلیون تومان پاداش می گیرند. همچنین هر برد بیرون از ایران، 8000 دلار و هر مساوی خارج از خانه 4000 دلار برای ملی پوشان و مربیان پاداش به همراه دارد.

البته برخی از اعضای کادر فنی طبق فرمولی که خود کی روش با هماهنگی رئیس فدراسیون و دبیرکل دارد، پاداش می گیرند و پزشکان و تدارکات و آنالیزورها و ماساژورها و مدیر رسانه ای و دیگر اعضای کادر، طبق نظر کی روش شامل پاداش می شوند.

ظاهرا رئیس فدراسیون در سفر اخیرش به کره جنوبی پاداش برد مقابل قطر در دوحه، برد مقابل چین در تهران و مساوی اخیر مقابل کره جنوبی در سئول را پرداخت کرده است. این یعنی ملی پوشان حدود 17000 دلار پاداش گرفته اند.

ضمن اینکه ظاهرا نام محمدرضا ساکت سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال هم در لیست پاداش ها وجود دارد و این در حالی است که پیش از این گفته می شد ساکت پاداشی نمی گیرد اما نام او در صدر لیست پاداش گیرندگان است. البته همیشه رئیس و دبیرکل فدراسیون خودشان را در لیست پاداش ها قرار می دهند.

کی روش چرا ناراحت است؟

به نظر می رسد کی روش از اینکه هیچ مقام رسمی به تیم ملی پاداش صعود به جام جهانی نداده، ناراحت است. در واقع آنهایی که قول دادن پاداش داده اند، هنوز به قولشان عمل نکرده اند. پستهای اینستاگرامی بازیکنان هم موید همین ماجراست. مقایسه با مدیران ایرانی با مدیران کره جنوبی چه در فدراسیون و چه در جاهای دیگر اعتراض بازیکنان را به عینه نشان می دهد.

البته ناراحتی کی روش به این دلیل است که او دوره پیش که تیم ملی را به جام جهانی برد، بازیکنان و مربیان 50 میلیون تومان نقد به همراه حواله واردات خودروی خارجی هم گرفتند. پاداشی که البته خود کفاشیان به عنوان رئیس وقت و مهدی محمد نبی به عنوان دبیرکل وقت هم آن را گرفته بودند. کار به جایی رسیده بود که کفاشیان نام روسای همه کمیته های فدراسیون فوتبال را در لیست حواله های خودرو قرار داده بود که عباسی وزیر وقت ورزش و جوانان اسامی آنها را خط زد. ارزش حواله ها در آن زمان نزدیک به 500 میلیون تومان بود.

جالب اینجاست که امروز محمدرضا ساکت به فرودگاه امام(ره) برای استقبال نرفته بود و خبرنگارانی که آنجا بودند گزارش داده اند که ساکت از ترس اینکه مبادا عکس العملهایی ببینید به فرودگاه نرفته است!

 

نظرات کاربران
mohammad
مملکتی که انقدر فقیر داره نباید به بازیکناش پاداش بده
۱۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۰۰:۴۶
پاسخ
2
11
man
بخدا خجالت بکشید صدها برابر دیگران از باشگاهاتان پول می گیرید تو این شرایط بد اقتصادی کشور چه جوری روتون میشه اینقد ادا بازی در میارید؟ تو اردوهای تیم ملی کم خرجتون می کنند که الآن پاداش هم می خواهید. وااقعا بحال در آمد ما ها فکر کنید. بودجه بیت المال همینطوریش کم واسه فوتبال خرج نمیشه.
۱۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۳۱:۳۵
پاسخ
6
18
مهران
بچه ها همه جمع بشیم یه گلریزان بزاریم فقط مخصوص ساکت آدم یه چیزایی میشنوه که دود از کله اش بلند میشه ساکت پاداش میگیره ؟ چرا ؟ تو رو خدا یکی پیگیری کنه فقط چرا ؟
۱۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۱۷:۲۶
پاسخ
0
13
رامین
راست میگن...الوعده و وفا
۱۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۳۵:۴۹
پاسخ
4
7
یگانه
راس میگن دیگ کم زحمت کشیدن؟
۱۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۳۰:۰۴
پاسخ
9
3
HOSSEIN
وقتي نميتونيد به قول و قرارتون عمل كنيد قول نديد. اينجوري بهتره همه هم راضي هستند و تكليف هم روشنه.
۱۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۴:۳۲
پاسخ
4
12
مستاجر خدا
ابرومون و در سطح جهان بردن به رسانه های خارجی هم کشیده شد
۱۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۴:۰۵
پاسخ
7
19
بهنام
من دلم برای ورزشکاران دیگر رشته ها میسوزه . میرن قهرمان جهان میشن بعدش با چندتا سکه اگه بهشون بدن . میشه پاداششون . ولی فوتبالیستهای ما با درامد چند صد میلیون و میلیاردی که دارن ........از طرف دیگه فدراسیون قول داده خب باید عمل کنه
۱۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۷:۱۸
پاسخ
2
19
شوان شوان
چن چندیم ؟! مفت مفت شما رو دارن از تمام کانالهای معتبر دنیا نشون میدن ، با اینکه بعضیاتون از استپ کردن توپ عاجزین ....
۱۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۳:۰۹
پاسخ
4
41
سمیعی . بوشهـــر
ای خدا فوتبال دست چه کسانی افتاده.. حیف ازاین کی روش که با این مدیران بیسواد کارمیکنه. ایکاش الان دکتر دادکان رئیس فدراسیون فوتبال بود.
۱۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۸:۲۴
پاسخ
15
15
شهرام(آنتی کیروش)
اگه دکتر دادکان بود که آقای همیشه دستیار این نبود که تو هرکاری سرک بکشه الان حک.مت فوتبال ما دست اینه بخاطر مدیران بی لیاقت
۱۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۷:۰۰
8
20
حامد
خب پاداش به من برای اینکه پاداش می دم ! کاملا قابل درکه .. پاداشی که به همه تعلق بگیره دیگه جنبه تشویق نداره . تحقیر درواقع
۱۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۸:۲۱
پاسخ
13
3
Wien
کاری به اینکه چقدر پاداش گرفتن ندارم،ولی اگه قول و وعده ای داده شده باید عمل بشه،در واقع نه کی روش و نه بازیکنا احتیاجی به این پولا ندارن،ولی چیزی که برای کی روش مهمه عمل به عهد و وفای به قول هستش،و الا اگه همون اول فقط پاداش فدراسیون قول داده میشد الان هم کسی اعتراض نداشت،ولی وقتی هر مسئولی از راه میرسه و جو گیر میشه یا شاید نزدیک انتخابات هستش و قول میده،باید فکر الان هم باشن،مسئولین باید یاد بگیرن هر قول و تعهدی مسئولیت به بار میاره و کی روش هم نشون داده از کسی که شانه از زیر بار مسئولیت خالی میکنه را تحمل نمیکنه.در واقع خودمونی بخوام بگم در فرهنگ ما تعارف هست و گاهی اوقات مسئولین در تجمعاتی حرفایی میزنن و قولهایی میدن و بعد و در اثر گذشت زمان فراموش میشه،ولی کی روش هر قول یا تعارفی را جدی میگیره چون اینجوری عادت کردن،تو فرهنگ اونا وقتی کسی حرف و قولی میده متعهد به انجام آن قول میشه،بخاطر همین آنها کمتر جوگیر و هیجان زده میشن بقول معروف در حد توانشون تعهد میدن.
۱۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۸:۱۲