گفت‌وگوی عرب و فتاحی در برنامه نود/ عرب به فتاحی: شما به وظیفه خود عمل نکردید!

گفت‌وگوی عرب و فتاحی در برنامه نود/ عرب به فتاحی: شما به وظیفه خود عمل نکردید!

5851
23:43
22 بهمن 1397
ایرج عرب سرپرست باشگاه پرسپولیس و سعید فتاحی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ رو خط برنامه نود آمدند.

به گزارش وبسایت نود، در برنامه دوشنبه 22 بهمن نود، در رابطه با حواشی به وجود آمده پیش از شروع بازی پرسپولیس و فولاد در اهواز، ابتدا سعید فتاحی روی خط برنامه آمد و با عادل فردوسی‌پور به گفت و گو پرداخت.

فتاحی در پاسخ به سوالی فردوسی‌پور درباره حواشی پیش آمده در اهواز گفت: هفته گذشته استان‌داری خوزستان برای سازمان لیگ جهت تغییر زمان برگزاری این بازی به دلیل حساسیت‌های پیش آمده در شهر اهواز درخواست داد که ما مخالفت کردیم. زیرا پرسپولیس در جام حذفی بازی عقب افتاده ای با پدیده دارد و باید در آسیا هم بازی کند و تقویم فشرده ای دارد. 

فردوسی‌پور: مشکل امنیتی بود یا مساله دیگری بود؟ 
فتاحی:
مساله امنیتی بود. همه جای دنیا هم این اتفاق می افتد. مثلا فرانسه نیم ساعت قبل از شروع بازی اعلام کرد بازی اش لغو شده. ما(سازمان لیگ) به شورای تامین اعلام کردیم با توجه به فشردگی تقویم این امکان نیست که زمان بازی را تغییر دهیم و لطفا اگر امکان برگزاری این بازی نیست آن را به شهر دیگری در همین استان خوزستان منتقل کنید. حتی قانون پیش بینی این مساله را کرده. فدراسیون و سازمان لیگ برگزار کننده بازی است و برقراری نظم و امنیت بر عهده شورای تامین و نیروانتظامی است و این موضوع به ما مربوط نمی‌شد که بازی را لغو کرده باشیم.

فردوسی‌پور: بحثی که مطرح است، مثلا بیرانوند گفته است که به او ده دقیقه قبل از بازی گفتند این بازی برگزار نمی‌شود. حتی به به داوران گفته شده لباس عوض نکنند!
فتاحی:
شب قبل از بازی مسئولان برگزاری گفتند امکان برگزاری مسابقه وجود ندارد و شورای تامین به ما گفت پس از راهپیمایی بازی برگزار شود. بنده بلافاصله با عرب تماس گرفتم و مراتب را اطلاع دادم. زیرا ایشان مسئول حراست وزارت ورزش بوده و کار امنیتی کرده و به این مسائل آگاه است و سلسله مراتب را می داند. باشگاه پرسپولیس هم در جواب گفت به جز تاریخ 21 بهمن(روز بازی) هرگز در تاریخ دیگری بازی نمی‌کنیم. من هم با استاندار خوزستان آقای شریعتی تماس گرفتم و قرار شد در همان 21 بهمن بازی برگزار شود. به همراه همه مسئولان هم در ورزشگاه مستقر شدیم و هیچ مشکلی هم نبود.
تا ساعت 13 که اطلاع دادند مشکلی امنیتی به وجود آمده. آقای فردوسی‌پور جان مردم مهم تر از برد و باخت هاست و بنده و سازمان لیگ به هیچ وجه تصمیم گیرنده درباره مسائل امنیتی نیستیم. به ما اعلام کردند صبر کنیم تا بررسی های لازم را انجام دهیم. حتی هواداران را به داخل راه ندادند. تا لحظه ای که اتوبوس پرسپولیس وارد ورزشگاه شد. به فولادی ها هم همین موقع اطلاع دادیم شاید بازی برگزار نشود. تیم پرسپولیس به ورزشگاه رسید. برق منطقه هم قطع شده بود. بنده به برانکو و آقای قنبرپور گفتم برق منطقه قطع شده است . با پرس و جو ها فهمیدیم برق کل منطقه قطع شده بود نه فقط ورزشگاه. 
تیم فولاد همان زمان وارد رختکن شد و بازیکنان با نور موبایل شروع به تعویض لباس کردند. در این موقع با برانکو صحبت کردم زیرا دیدم حضور آن ها در اتوبوس طولانی شد اتوبوس هم در آن فضای بسته دود کرده بود شرایط در شان این تیم نبود. از برانکو خواستم به همراه تیم به نیمکت بیایند. و در فضای باز باشند. همچنین به برانکو گفتم هنوز برگزاری بازی مشخص نیست. آقای قنبرپور هم آنجا بود. آقای عرب نبود.
بنده به ایشان گفتم اگر می‌بینید شرایط برای شما مساعد نیست من می‌توانم به دلیل نبود برق، صورت جلسه کنم تا بازی لغو شود. برانکو هم گفت نهبه هیچ وجه و هرطور شده بازی را برگزار کنیم. برای من جای سوال است که بنده که همه کارهای قانونی که باید را انجام داده ام چرا تا این حد مقصر قلمداد می‌شوم. 

در این لحظه ایرج عرب سرپرست باشگاه پرسپولیس روی خط برنامه آمد.
فردوسی‌پور: آقای عرب چه شد که این هجمه‌ها و انتقادات سوی فتاحی سرازیر شد؟ شما در اهواز فوتبالی باختید؟
عرب:
بحث برد و باخت مطرح نیست. بحث مسائل حاشیه ای و غیر حرفه است. شب بازی هماهنگی ها انجام شد و تمام نهاد های ذی صلاح صورت جلسه کردند تا بازی برگزار شود و تمام! گفتند بازی باید برگزار شود. اما 10 شب با بنده تماس گرفتند و گفتند جابجا کنید. گفتم چرا؟ و باقی ماجرا را هم که آقای فتاحی گفتند. شورای تامین می تواند بازی را لغو کند نه جابجا! به آقای فتاحی هم گفتم شما اجازه جابجایی ندارد. پرسپولیس تیم بزرگی است. ما با لغو بازی موافق بودیم اما جابجایی آن نه. اگر یک روز هم عقب می انداختیم این دومینوی تغییرات تا انتهای لیگ ادامه پیدا می کرد و ما اذیت می‌شدیم. گذشت و خبری نشد و با خیال راحت به کار ادامه دادیم. من اصلا این مسائل را به تیم انتقال ندادم تا تمرکز تیم به هم نخورد. فردای آن روز (روز بازی) 9 صبح آقای فتاحی به من گفت بازی برگزار نمی شود و من کماکان به تیم اطلاع ندادم. تا اینکه با بیرانوند تماس گرفته می‌شود و به ایشان اطلاع داده می شود! شما دیدید چقدر عصبانی شده بود. 

فردوسی‌پور: این هجمه ای که حتی از طرف آقای خمارلو به فتاحی وارد شده است درست است؟ ایشان چه قصوری داشته است؟ گویا پرسپولیس در بحث داوری هم متضرر شده بود. 
عرب:
لطفا این سیستم VAR را هرچه زودتر راه بیندازید! ما هر همکاری که بتوانیم برایش انجام می‌دهیم.
برگزاری مسابقات روند خاص خودش را دارد. از چند هفته قبل جدول را به ما می دهند و ما هماهنگی های لازم را انجام می دهیم. شب قبل از بازی همه چیز صورت جلسه شده بود. اما 10 صبح به دروازه بان ما زنگ زدند و اطلاع دادند که بازی باید لغو شود و به زمان دیگری موکول شود. من نمی دانم چه کسی زنگ زده است. حرف دروغی هم نگفته است اما ما نمی‌خواستیم به تیم انتقال دهیم تا تمرکز بچه ها حفظ شود. تیم با ناراحتی با مشکلات مربوط به اتوبوس و قطعی برق وارد استادیوم شد.
اما انتقادی که به آقای فتاحی وارد است: وقتی برنامه ای می‌ریزید باید از آن برنامه دفاع کنید. ایشان در جلسه شورای تامین به وظیفه خود عمل نکرده و از برنامه ای که ریخته شده بود دفاع نکرده است. ایشان باید می‌گفت مسابقه برنامه ریزی شده و تیم بزرگ پرسپولیس از تهران به اهواز آمده و بازی باید برگزار شود. لطفا با تیم ما بازی نکنید. شما باید جلوی لغو بازی می ایستادید. 

1004

نظرات کاربران
مسعود گل باشی
خخخخخخ خدایا شکرت ازدست اینا
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۳:۵۰
پاسخ
30
17
بابک
خب راست میگه دیگه وظیفه سازمان لیگ قهرمان کردن پرسپولیسه.البته اصفهانیان هم مقصره
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۲:۵۰
پاسخ
87
33
پرسپولیس عشق
جای سوال خیلی تعجب آوره یه تیمی از ترس بازی فرار کرد ترکیه پرسپولیس اماده بازی بود.حالا همون تیمه فراری بعد ۸ماه رفته ۳۰بازیکن گرفته به فدراسیون فشار میاره باید بازی سوپرجام برگذار بشه.از زمین به آسمان باران میباره.ادمین تورو خدا چاپ کن
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۷:۲۸
پاسخ
67
48
شیران آبی شفر
دوستان هوچیه پرسپولیسی.. اصلا گیریم این پنالتی اشتباه.. شما باز هم یک هیچ عقب بودید.. درضمن، چرا درباره بازی با تراکتور، سپاهان، سپیدرود، نودارومیه چیزی نمیگید که توی همشون با کمک مستقیم داور بازی رو بردین؟
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۴:۳۰
پاسخ
58
66
آقای x
چند سالته؟ با چه منطقی حرف میزنی؟ هوچی ما هستیم یا تیم شما که با کمک داور جلوی ما مساوی گرقتین؟ عزیز بی منطق اول تحقیق کن بعد بنویس، ما جلوی تراکتور و سپاهان مساوی کردیم تازه داوری هم تو همون بازی سپاهان به ضررمون شده بود(پنالتی روی عالیشاه) هوچی شما هستید که 29 تا بازیکن تو یک فصل میگیرید بعد میاد میگید وزیر پرسپولیسیه، این در حالیه که ما با وجود پنجره بسته (امیری، احمدزاده، مسلمان، محرمی) رو از دست دادیم ولی شما رکورد گینس شکستید. با وجود همه اینا ما بازم باتلاش بازیکنان و کادر فنی با اختلاف قهرمانیم.
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۰:۰۱
22
29
کامران
راجع به دربی چی؟ نگیم که بخاطر داوری نبردیم؟
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۰:۱۹
16
22
داورسلونا
شما دیگه کارت از پماد سوختگی و 125 گذشته. باید بری بخش سوختگی بستری بشی
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۱:۵۰
16
18
علیرضا
الان چند ساله که برای پرسپولیس تو اهواز مشکل درست میکنن.هیج کس هم پاسخگو نیست. سال بعد هم دوباره همین قصه تکرار میشه به شکلی دیگه.
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۷:۳۷
پاسخ
52
26
علی پرسپولیسی
وقتی یه شهر و یه ورزشگاه آکادگی میزبانی از تیم بزرگ پرسپولیس رو نداره و هر دفعه با ایجاد حاشیه اصل فوتبال و ورزش رو زیر سوال میبره چرا باید بازی اونجا برگزار بشه؟!!!
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۱:۱۳
پاسخ
49
29
محسن از رفسنجان
در مورد قطع برق : آیا یک ورزشگاه اونهم 50هزار نفری که قرار است این چنین بازیهای بزرگی در حد لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا در آن برگزار شود نباید سیستم برق اضطراری داشته باشد؟؟؟؟ در مورد چمن ورزشگاه هم که دیگر همه دیدن اصلا توپ روی آن جلو نمیرفت و فقط با پاس های بلند پشت دفاع و توپهای ارسالی میشد نتیجه گرفت ....
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۲:۰۲
پاسخ
43
18
مسعود تراکتور
خداییش باختید اینهمه هوچی گری چیه؟؟؟ برای اینکه جلوی محرومیت بازیکنهاتونو بگیرید؟؟؟ بیرانوند انواع فحاشیها رو انجام داد. بازیکن موظف هست بازی بکنه
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۲:۱۲
پاسخ
27
49
داورسلونا
هوادار بی اخلاق ترین تیم کشور که شما تراکتوری ها باشین اومده داره راجع به اخلاق نظر میده!!!
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۳:۳۴
20
20
توهم سرخ
کاملا مشخصه چقدر فشار روی عرب هست، فقط ایشون داد و بیداد کردن واسه اینکه هوادارای تیمشون خوششون بیاد، وگرنه بنظر من مقصر اصلی خود عرب بوده..وقتی اینهمه مشکل رو دیدن، نباید تیمشو درجریان میذاشته؟ یا اقلا مشاوراشو که با تیم بودن؟ که تیم یهو نره وسط ماجرا و با ذهنیت باز برن؟ درباره بحث داوری هم میخام بدونم گل تراکتور یا پنالتی سپاهان رو چرا قبول نداشتین و میگفتین کارشناس نود اشتباه میکنه؟
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۴:۲۱
پاسخ
18
43
امیر رحیمی
چرا داورها جرئت اخراج ندارند؟ چرا بیرانوند به داور حمله میکنه و اخراج نمیشه؟ همین اخراج نکردنها، بازیکنها رو برای بازیهای آسیایی گستاخ میکنه و اونجا در عرصه های بین المللی چیزی به نام مماشات و مصلحت اندیشی برای داورها مفهوم نداره.
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۰۹:۵۴
پاسخ
23
41
استقلالی
مسئولین مربوطه 2 راه بیشتر ندارن، 1)یا بذارن این تیم اینقد ببازه ک ظرفیتش بره بالاتر 2) یا اینکه اجازه ندن ببازه ک مجبوریم نشیم اینقد به این هوچیگرهاشون گوش بدیم. ی خورده تلاش، ی خورده وقار، ی خورده متانت ناسلامتی تیم پرسپولسید هاااا!!!!
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۱۴:۲۹
پاسخ
24
46
صادق
عجبا! لطفا هواداران سپاهان، تراکتور و استقلال حرف از هوچی گری نزنن که خودشون تو این مورد رو سیاه تر ازین حرفا هستن!
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۶:۴۷
16
18
فرهاد
چرا همیشه فقط برای پرسپولیس این اتفاق ها میافته؟ چرا تیم های دیگه نیم ساعت قبل بازی بهشون نمیگن بازی لغو شده؟ اول پدیده بعد فولاد چرا برای یه بازی دارید امنیت کشور رو زیر سوال میبرید عرضه ندارید بازی برگزار کنید تو لیگ شرکت نکنید چرا تیم فولاد تونسته بره تو رخت کن اما پرسپولیس باید 1 ساعت منتظر تو اتوبوس و فضای باز بمونه؟ چرا دوتا گل که طبق نظر همین کارشناس ها خطا بودن سالم اعلام میشن؟ چرا داور 30 ثانیه قبل پایان بازی در حالی که توپ توی محوطه حریف هست سوت رو میزنه؟ چرا داوری که 2 هفته قبل بازی پرسپولیس و پارس رو سوت زد و اشتباهات فاحشی به ضرر ما داشت باید سوت بزنه اونم 2 هفته بعد؟ چرا داوری که هم تو قضیه آقای قهرمانی کمک داور بود و همین چند وقت پیش هم 6 ماه محروم شده باید 2 هفته در میان برای ما سوت بزنه و همش هم به ضرر ما باشه چطور هیچوقت سوت هاش به سود ما نیست؟ و هزار چرای دیگه که امیدوارم آقای فردوسی پور جواب اینها رو واسه ما پیدا کنن
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۵:۲۸
پاسخ
231
95
داورسلونا
پاسخ شما روشن است: چون همیشه افراد و تیم های بزرگ هستن که دشمن دارند نه افراد و تیم های معمولی. آقای کرمانشاهی امیدوارم شب ها بتونی راحت بخوابی، شما بارها به پرسپولیس ستم کردی.
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۵:۵۳
34
19
عسگری
با توجه به صحبت های عرب تماشاچی های فولاد خوزستان و سپاهان و تراکتور محروم قلعه نوعی و افشین قطبی هم محروم. هوچی یونایتد سوگولی هرچی گفت همون
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۱:۱۴
پاسخ
98
234
همیشه سرخ
خوشم اومد آقای عرب حقشو گذاشت کف دستش /حیف که تایم برنامه اجازه نداد بیشتر بگه تا بیشتر آقای فتاحی خجالت بکشه از کاراش که دیگه دشمنیش با پرسپولیس برای هم مشخصه...!!
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۳:۵۳
32
17
کاج
ان شالله این بلا ها رو سر تیم سوگولی شیشتقلالی رده شیش جدول بیارن بعد بفهمی چی شده.
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۰:۰۷
28
16
لی اروین
اون یونایتد که ماله شماست، بعد از منچستر اولیم، یادت اومد؟
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۶:۴۳
30
11
علی پرسپولیسی
خودت فهمیدی چی گفتی؟!!!
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۹:۴۸
23
11
محسن از رفسنجان
این شما هستید جناب عسگری که داری هوچی بازی در میارید...