یادداشتی درباره رفت و برگشت استراماچونی؛ متخصصان نقل و انتقال بحران

یادداشتی درباره رفت و برگشت استراماچونی؛ متخصصان نقل و انتقال بحران

20047
15:05
20 آذر 1398
استراما بعد از پایان فصل می‌تواند مثل همین امروز وسایلش را جمع کند و راهی شود.

به گزارش وب‌سایت نود، حضور مربیان خارجی درجه اول در فوتبال ایران شبیه خریدن کالاهای لوکس برای خانه خرابه است. خانه خرابه‌ای که هر لحظه امکان دارد که بریزد و کالاهای لوکس زیر خرواری از آوار بمانند. خانه خرابه‌ای که نه مالکی دارد برای رسیدگی به مشکلاتش و نه مدیرانی که بحرانش را کنترل کنند. حضور کالاهای لوکس فقط باعث می‌شود که این زیبایی ظاهری برای مدتی کوتاه خرابی خانه را پنهان می‌کند اما از میزان آن کم نمی‌کند بلکه در زیر پوست این زیبایی، خرابی در حال پیشرفت است و حتی می‌تواند در سکوت منجر به ریزش شود.

استراماچونی یکی از همان کالاهای لوکس بود. از همان‌ها که آنقدر محیط اطرافش را زیبا کرده بود که حالا نبودنش حسابی توی ذوق می‌زند. آنقدر زیاد که همه دست به کار شده‌اند تا این کالای لوکس را به سرجایش برگردانند. برگشتی که قطعا چیزی از خرابی منزلش کم نمی‌کند فقط آنهایی را که با اعتراضاتشان مسئولان این خانه خرابه را عاصی کرده‌اند را برای مدتی ساکت می‌کند و مدتی به مالکان آن اجازه استراحت در سایه حضور این کالای لوکس می‌دهند.

با بازگشت استراماچونی با این شیوه اما به جز ساکت‌شدن هواداران چه اتفاقی می‌افتد؟ مدیران فوتبالی زمانی که در موضع مذاکره‌کننده بودند قراردادهایی را می‌بستند که هر جور اتفاق عجیب در آن ممکن بود. این که بازیکن یا مربی هر زمان که دلش می‌خواهد برود یا شکایت کند یا هر کاری که دلش می‌خواهد انجام بدهد. تصور کنید که این مدیران این بار قرار است در شرایطی با استراماچونی قرارداد مجدد امضا کنند که در موضع ضعف قراردارند و سرمربی ایتالیایی دست بالا را دارد. آنها برای بازگرداندن او مجبورند که با هر شرایط و جزئیاتی که استراما می‌خواهد موافقت کنند. قرارداد یکساله با مبلغ بالاتر و جزئیاتی که او احتمالا درخواست آنها را دارد. نتیجه این قرارداد چه خواهد بود؟ استراما بعد از پایان فصل می‌تواند مثل همین امروز وسایلش را جمع کند و راهی شود. استقلالی‌ها احتمالا با مبلغی موافقت کرده‌اند که مثل الان توان پرداخت آن را ندارند. کار به طلبکاری و بدهکاری و فیفا و شکایت و کسر امتیاز می‌کشد. بازیکنان خارجی مثل دیاباته و میلیچ با رفتن سرمربی‌شان نمی‌مانند. بازیکنان دیگر هم قطعا ساز رفتن را کوک می‌کنند و باشگاه استقلال هم که تمرکزش باید روی پیدا کردن گزینه جدید باشد عنان کار از دستش در می‌رود. برگرداندن استراماچونی در این شرایط ضعف باشگاه استقلال و مدیرانی که می‌خواهند از فریادهای هواداران برسرشان راحت شده و محکوم به قرمز بودن نشوند فقط و فقط بحران را به تاخیر می‌اندازد. هیچ خبری از حل بحران نیست همانطور که هیچ وقت در این فوتبال نبوده  و نخواهد بود. با مدیرانی که در هیچ زمینه‌ای مدیریت ندارند که در حل بحران داشته باشند. آنها خودشان مولد بحرانند و با بعضی از تصمیماتشان فقط بحران را از یک زمان به زمان دیرتر منتقل می‌کنند. 

منزوی در آخرین مصاحبه‌اش به هواداران و همه آن پیشکسوتانی که قرار است بعد از پایان فصل مجددا انتقادات را از سر بگیرند هشدار داده است. هشدار از یکساله شدن قرارداد دوساله و قبول کردن تمام درخواست‌های سرمربی ایتالیایی.

حالا آن کالای لوکس قرار است با قیمتی بالاتر به سرجایش برگردد. به همان خرابه‌ای که حالا با شرایط جدید یکی، دو تا دیگر از آجرهایش هم ریخته است اما می‌شود به کالای لوکسش برای مدت کوتاهی دل خوش کرد. 

نظرات کاربران
احسان
نظر شما کاملا درست و متین ولی آیا همین مثلا مدیر یا وزیری که الان دارند پول جور میکنند ایا دو هفته پیش نمی توانستند پس اینها مدیر نیستند یا وزیر واقعا به فکر استقلال نیست حقیقته اگر دو هفته پیش این پول رو میدادند اون وقت دست بالا با مدیر بود و وزیر پرس پولیسی هم ناسزا نمیشنید
۲۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۱۸:۵۳
پاسخ
50
44
kamran
اونی که میره و با منت کشی برمیگردوننش دیگه اون آدم قبلی نمیشه...
۲۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۵:۳۸
پاسخ
9
64
AZADI
قابل توجه اونایی که فقط دلشون میخواد یه حرفی زده باشن...مشکل استرا اصلا پول نبوده و نیست به گفته وکیلش که گفت صدهزارتا پولی نیست برای استرا تا بخواد اینکارارو کنه شما اگه یکم از اون توده ی درون سرتون کمک بگیرید میتونید بفهمزد که چون مدیریت درخشان استقلال پول و خورده خورده واریز کرده ایتالیا به استرا شک کرده و به اتهام پولشویی و فرار مالیاتی شدیدا میخواستن که استرا برگرده و پاسخگو باشه اگه نمیدونینم بدونین که اگه نتونه ثابت کنه فرار مالیاتی نیست بین سی تا چهل و پنج سال حبس داره شما اونموقع که ببرانکو رفت مشکلش این بود که اینقدر مزه میریزین؟؟؟جز هوادارا دهه نودی دهه هشتادیتون همه فهمیده بودن که پرسپولیس این اواخر اون طراوت و شادابیو نداشت و مستر سمپاش خیلی زرنگ بود که رفت اونم بعد چهارسال!!!که عیارشگ تو الاهلی هفته سوم مشخص شد:)))پس شما که اینقدر پیگیر اخبار استقلالین برین کامل بخونین که اطلاع الکی ندین اگه کامل اطلاع داشتین میفهمیدین که استرا موقع رفتن گریش گرفته بود کارتون خیلی زشته که دو شرایط کاملا مختلفو مقایسه میکنید و بعدم عین اب خوردن به استرا تهمت میزنید...ادمین خواهشا بچاپ
۲۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۸:۴۱
پاسخ
123
72
شیش در چهار تقلال
خوشم میاد برانکو چنان سوزوندتون هنوز نمی تونین فراموش کنین. برانکو یازده ماه حقوق نگرفت دوست عزیز! این کجاش شبیه این شومن ایتالیایی هست ؟!! مربی که هفت تا جام آورد نه فقط هفت تا برد! و با فینالیست آسیا شدن سه میلیون دلار درآمدزایی ایجاد کرد برا باشگاه،یازده ماه حقوق نگرفت.سه بار هم نامه زد و هشدار داد و توجهی نشد.نه وزیر پرسپولیسی نه وکلای پرسپولیسی هیچ کدوم توجهی نکردن.عیارش رو با فینالیست آسیا کردن تیم محروم از نقل و انتقالات نشون داد.
۲۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۳۵:۳۴
23
60
مرادبیگ
نمیتونست کسی رو در جریان بذاره و نمیتونست بعد بازی با پیکان بره.چرا اینقدر مخفیانه و سریع رفت.چرا میخواهید خودتون رو گول بزنید .شاید میخواسته با یک تیر دو تا نشون بزنه ولی این مردانگی نبود که یکدفعه غیب بشه ومشکلش رو به هیچکس نگه.بعد اگه شما راست میگید این رو بگید چرا در تمرین تیم شرکت نمیکرد از قبلش مشکل داشت.این همه واقعیت نیست شما این قدر ساده نباشید.چرا از همان اول تو ترکیه حساب باز نکرد که بعد براحتی خودش منتقل کنه ایتالیا.اینها همه نشان میده که مشکل استرا اگه نخوایم بگیم همهش بخاطر پول بوده هیچی که نه نصفش بخاطر پول بوده.تمام.
۲۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۳:۴۸
13
36
Javad-frd
تو سه هفته چه عیاری مشخص میشه آخه،حرف الکی میزنید.همین استراماچونی تو ۴ ۵ هفته اول که یا میباخت یا مساوی میکرداگه عربستان بود مثه برانکو اخراجش میکردن،در صورتی که همه میدونن مربی خوبیه.یکم فکر کنید بد نیست خدایی
۲۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۹:۳۱
8
27
kamran
کجا نوشته که گریش گرفت؟ کانال ادمین های متوهمتون؟
۲۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۶:۳۲
8
23
من آنم که رستم بوَد پهلوان!
آقای بزرگشال!!!!! شما بهتر از استراماچونی میدونی مشکل کجا بوده؟ خواهشا انقدر ادای آدمهای روشنفکر رو در نیار و مثل بچه ها نخواه با جلب توجه یا گریه حرفت رو به کرسی بشونی!!،برو مصاحبه استرا رو یکبار گوش کن که با یک شبکه خارج از ایران انجام داده بود و بعد بیا توهم گویی کن و تهمت و افترا بزن!!!
۲۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۵:۵۷
7
18
سه چرخه سواران
بافرض اینکه مشکل استرا پول نبوده میشه توصیح بدی که پس یکساله کردن قراردادش رو کجای دلمون بذاریم؟ آیا این جز باج خواهی و سوء استفاده از علاقه ی هوادارای استقلال داره؟ مربی که شب بازی تیمش رو ول میکنه میره کمترین احترامی به آمال و آرزوهای تیم و هواداراش نداره.حالا هرکی میخواد باشه.برانکو باشه یا استرا یا کالدرون و ویلموتس و... لطفا تعقل
۲۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۵:۳۹
8
36
Threem
کوچولو متولد دهه چندی اگه عیار برانکو تو هفته سوم مشخص شد استراتون که تا هفته سوم چیزی نداشت اگه مشکلش این بود چرا چیزی نمیگفت حالا دلتون رو خوش کنید سه سال قهرمان شدیم چهار سال قبل هم شایسته بودیم امسالم دنبال قهرمامی هستیم اما شما رو شادی های زود گذر سیر میکنه
۲۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۸:۲۱
6
30
فرهاد
کاش استرا برگرده استقلال و برانکو برگرده پرسپولیس تا اون موقع سطح لیگ بره بالا و ببینید با همین استرا برانکو چه کارها که نمیکنه.همین برانکو استرا را راحت شش تایی میکنه.
۲۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۰:۲۶
پاسخ
75
89
محمدرضا
غرور ملیمونو گذاشتیم واسه برگشتن یه مربی؟ خجالت آوره
۲۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۱:۴۰
پاسخ
162
118
سعید
غرور ملی شما تو جیب حسین هدایتیه
۲۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۹:۱۲
31
20
بابا پنجعلی
غرور ملی تون را وقتی گذاشتید زیر پا که واسه بازیکن ریزه اسپور تونل افتخار زدید ...
۲۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۴:۲۷
84
69
سعید اس اس
مذاکره رئیس جمهور با اردوغان سر طارمی غرور ملی نبود ولی مذاکره سرپرست باشگاه استقلال با مربی تیمش غرور ملی هست. نه مردیم معنی غرور ملی رو فهمیدیم
۲۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۱:۴۲
81
75
RED MRE:کاروان عاشقان استرا پیاده از ایران تاایتالیا
فقط امیدوارم مثله قرارداد ویلموتس همه چیش محرمانه نباشه...
۲۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۷:۱۴
پاسخ
107
75
تی
مگه قرارداد کالدرون شفاف سازی شده؟؟؟!!!!!
۲۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۱:۲۸
50
53
حسین پرسپولیسی
استرا باید برگرده،این کالای لوکس باید برگرده سر جاش و این خونه باید اساسی تعمیر بشه ،جوری که متناسب با این کالای لوکس بشه.همونجوری که پرسپولیس با برانکو یجور دیگه شد. چه لذتی داشت وقتی تیم مقتدر شد ،وقتی تو استادیوم تشویق ایسلندی میرفتیم.کم کم سطح فکر بازیکنا بالاتر رفت،سطح طرفدارا راهم بالاتر رفت،حتی نتیجش تا الان پایداره،من به عنوان یه پرسپولیسی باور دارم امسالم پرسپولیس حتما میره جزو 4 تا تو آسیا.پس این کالاهای لوکس باید باشن.این ماییم که باید بقیه چیزارو برسونیم به اونا.
۲۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۸:۱۵
پاسخ
41
170
شادمند
استقلالی های عزیز واسه هر ضعفی هزارتا بهونه هست،درسته مدیر خوبی نداشتین ولی مگه اوضاع تیم ما بهتر از شماست؟ مگه ما عرب رو نداشتیم؟اون روزایی که عرب مدیر ما بود وزیر استقلالی شده بود؟!اکثر مدیرای ما نالایقن،اینقدر ضعف مدیریتی و فنی رو نندازین گردن پرسپولیسی بودن وزیر،مگه وزیر میگه استقلال ببازه یا اون میگه پرسپولیس ببازه یا ببره؟ مهم شاکله تیمه که هر سال بجای مربی انواع و اقسام آدما دارن واستون بازیکن میخرن و شماها هم کیف میکنید که ما اینو خریدیم اونو خریدیم ولی بعدش ...
۲۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۶:۳۴
پاسخ
81
106
همایون
امیر عزیز اگه شما با فتحی مشکل داشتید ما با امثال رویانیان و سیاسی و امثالهم داشتیم تو یک سال ۵ تا مدیر عامل عوض شد بعضی سال ها سه تا مربی عوض میکردن طوری شده بود که هیچ بازیکن ایرانی خوب ب پرسپولیس نمیومد اما پرسپولیسی ها خوشبختانه این مسایل رو فوتبالی دونستن هر چند فوتبالی نبود مثل برکناری برانکو و نتیجه اش رو دیدن تو همین چند سال که مدعی تبعیض هستید تعداد بازیکن های خارجی استقلال چند برابر پرسپولیس بوده و حتی مدیریت استقلال نیم فصل با بازیکن گرانی مثل الحاجی گرو فسخ کرد
۲۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۵:۱۲
5
19
پارسه
در جواب امیر، این شما نبودید که وقتی فتحی مدیرعامل باشگاهتون شد با هر مصاحبش به به چه چه میکردید؟؟؟؟؟؟ شما نبودید وقتی برای عوام فریبی گفت رای سوپر کاپ رو میبریم کاس با اینکه میدونستید هیچ شانسی ندارید حمایتش کردید؟؟؟؟؟؟ تمام کامنتای شما استقلالیا درمورد اینکه یه استقلالی مدیر باشگاهتون شده و واسش خدا رو شکر میکردید تو آرشیو همین سایت موجوده. قبل از فتحی بابت بمب ترکوندن شبانه هیئت مدیره قبلی هورا نمیکشیدید؟؟؟؟؟؟ اگه وزیر همین مدیرها رو بعد سه ما برکنار میکرد، نمیگفتید با عدم ثبات مدیریت میخوان به ما ضربه بزنن؟؟؟؟؟؟ شما بابت مربی که با یه بازی بیشتر موقتا تیمتون برده صدر جدول گوش فلک کر کردید، ما باید چی بگیم کسی که یه انقلاب تو تیممون ایجاد کرد رو از دست دادیم هنوزم پول عقب افتادش رو ندادن تا مقابل بعضی هوادارا قرارش بدن. خدایی با همین شعار وزیر پرسپولیسی چقدر از وزارت و فدراسیون به اشکال مختلف باج گرفتید؟؟؟؟؟؟ شما رو میسپارم به وجدانتون.
۲۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۶:۵۴
17
69
امیر
حرفت نادرسته . 3 ماه وجود عرب چه بلایی سر تیمتون اورد . حالا ما چهار ساله هر چی میگیم مدیر عامل محبوبمونو نمیذارن ولی برای شما نیم ساعته گذاشتن . این اولین تبعیض . در ضمن شما فکر میکنی خوبه هر فصل خرید زیاد میکنن . ؟ این یعنی خروجی زیاد دشتیم . اینو ما هزار بار گفتیم ولی شما به نفعتون نیست متوجه بشید باز حرف خودتو تکرار میکنی. الان تیم عالی اخر فصل باز همرو میفرستن میره. برای شما هم همینطور بوده؟ تمتم مشکلات ما مدیرتیه . مدیرو کی انتخاب میکنه؟ وزیر پرسپولیسی .
۲۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۰:۵۳
83
97
صنعت نفت استقلال
به عنوان یه پرسپولیسی میگم خوب شد که برگشت. میخواهیم هیچ بهونه از نداشته باشین. شاید نتایج اخیر چشم هواداران استقلال را از دیدن واقعیت دور کرده. بار مالی بالایی که روی دوش استقلال سنگینی خواهد کرد. ضمن اینکه این مربی در فاز تدافعی خیلی ضعیفه واین در ادامه لیگ بیشتر خودشو نشون میده. حالا با این مربی که کل کشور بسیج شدن تا اونو برگردونن ببینم چکار خواهید کرد. مطمئنم تبعات این مربی چند سال استقلالو به شدت ضعیف میکنه هر چند الانم مالی نیست.
۲۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۲:۴۶
پاسخ
122
60
عشقممم نیمار
منطق شیش_پولیسیا اینه ک ..برانکویی ک ب گفته خودش..وسط فصلی ک‌تو شیش_پولیس بود با الهلی تمام کرده بود..مث استراشاه ..بخاطر پول ندادن بهش ..گذاشت رفت .... ببینید با چنین‌کسایی هشتاد میلیون شیش نفره شیش_پولیس شدیم :-)
۲۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۶:۵۹