یادداشت اختصاصی/ معضلی بزرگ‌تر از ترامادول؛ اعتیاد به طلبکاری

یادداشت اختصاصی/ معضلی بزرگ‌تر از ترامادول؛ اعتیاد به طلبکاری

21878
15:40
02 خرداد 1398
صحبت‌های علیپور این روزها دست به دست و گوشی به گوشی می‌چرخد.

صحبت‌های علیپور این روزها دست به دست و گوشی به گوشی می‌چرخد. جلسه‌ای بگذاریم. یک روز با فوتبالیست‌ها بنشینیم دور هم. دور یک میز بزرگ بنشینیم و صحبت کنیم. میزان بدهی‌مان را مشخص کنیم. میزان طلبکاری‌شان را مشخص کنند. چکی، سفته‌ای چیزی امضا کنیم و بدهیم و شاید تمام شود برای همیشه. این حجم از طلبکاری که روز به روز هم بیشتر و بیشتر می‌شود دلیل منطقی ندارد. هر چه می‌گردیم و می‌گردیم پیدا نمی‌کنیم که این همه طلبکاری از کجا آمده و بعضی‌ها را تسخیر کرده.

«آن بازیکن زحمات فوتبال ملی ما را به باد فنا داد. این زائیده رفتار غلط بازیکنی بود که ترامادول مصرف کرد. آن بازیکن می‌خواست عملکرد خوبی داشته باشد اما رابطه میان مغز و عضله برقرار نشد.»

صحبت‌های علیپور این روزها دست به دست و گوشی به گوشی می‌چرخد. خیلی‌ها به آن می‌خندند و خیلی‌ها هم سری به تاسف تکان می‌دهند که راست می‌گوید. علیپور از کدام بازیکن حرف می‌زند؟ او چند بار صحنه گل اول ژاپن را دیده است؟ کنعانی‌زادگان را دیده یا حاج‌صفی. شاید رامین رضاییان را نشناخته. همه بازیکنان تیم ملی ترامادول زده بودند که آن طور طلبکارانه سر صحنه‌ای که کوچکترین طلبی نداشتند به سمت داور حمله کردند.

صحنه برخورد بیرانوند با مامور پلیس را با چه دارو و ماده ای باید توجیه کرد. پلیسی که سرجایش ایستاده و کاری با بیرانوند ندارد. چه چیزی رفتار عجیب دروازه بان ملی‌پوش تیمی که چند دقیقه پیش قهرمان شده و هیچ دلیلی برای فشار عصبی و روانی ندارد توجیه می‌کند؟

فیلم‌های درآمده زیاد است. از این پلیس ورزشگاه جم گرفته تا آن پلیسی که خودروی فرهاد مجیدی را متوقف می‌کند و بزرگترین بدهی زندگی‌اش را به بار می‌آورد که چرا؟ چرا جلوی تخلف بازیکن سابق استقلال را گرفته است.

اگر هم فیلمی از کسی نبود می‌توانید بازی‌های زنده را ببینید. بازی استقلال و العین امارات. مهاجم تیم حذف شده استقلال به العین گل می‌زند. یک گل بی‌اهمیت و بی‌ثمر و نتیجه‌اش برای هواداران این تیم یک «هیس» است. هیس به هوادارانی که یک فصل او را با فقط 5 گل زده تحمل کردند و دم برنیاوردند. حالا به خاطر انجام وظیفه بازیکنی که میلیاردها پول برای وظیفه انجام نشده‌اش گرفته باید مورد خطاب هم واقع شوند. شاید چون کسی، جایی، انتقادی از او کرده. مثل آن مهاجم تیم ملی که به دلیل همین انتقادها بعد از اولین گلش بعد از روزهایی که حسابش از دست در رفته بود خودش را در حد و اندازه‌های ساکت کردن منتقدان دیده بود. بازیکنانی که در طول 90 دقیقه بیشتر از این که به سمت دروازه حریف حمله کنند به سمت داوران حمله می‌برند، بازیکنانی که لیست درگیری‌شان با هوادار و داور و بازیکن حریف بالابلندتر از درگیری‌شان با توپ می‌شود. این‌ حجم از طلبکاری را با کدام ماده مخدر و روان‌گردان می‌شود توجیه کرد. چطور می‌شود حل کرد؟

در طول تمام اتفاقات این فصل مسئولان کمیته انضباطی خواب بوده‌اند. مزاحمشان نشویم. خودمان جلسه‌ای بگذاریم. میزان طلبکاری‌تان را بگویید شاید  توانستیم بدهیم و همه چیز ختم به خیر شد.


 

نظرات کاربران
زلزله 6 ریشتری سرخ
لایک
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۶:۰۷
پاسخ
5
82
دو ستاره تو آسیا حسرت خیلیا
ربطی به فوتبال نداره. ما ایرانیا ذاتا قانون گریز و طلبکاریم.
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۲:۱۶
پاسخ
10
106
پویا پرسپولیسی
واقعا حرف حسابه متن عالی بود تاسف داره
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۹:۱۹
پاسخ
2
103
GODFATHEr
تو تیم های عربی کسی جرات اینکارارو داره؟! اگه پولمون بی ارزش نبود و باشگاهامون از لحاظ مالی مشکل نداشتن نیاز نبود ناز بازیکنیو بکشیم ک بخاد طلبکار بشه!!
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۸:۲۹
پاسخ
8
65
دامون
خیلی دقیق و کامل بود این مطلب، احسنت. وقتی آقای بیرانوند در بازی سپاهان به او شکل فجیع توهین کرد و مواخذه نشد، باید هم چنین اتفاقی در جم می افتاد. چون احساس کرد که به هیچ عنوان محروم نخواهد شد. و الباقی بازیکنا البته از تبریزی گرفته تا آزمون و غیره. چه بازیکن استقلالی چه پرسپولیسی چه سایر تیمها همه طلبکارن از مردم در حالیکه پول مفت میگیرن.
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۳:۵۳
پاسخ
20
81
سید محمود
فوتبال آیینه تمام نمای جامعه است مگر خودمان در زندگی روز مره چقد سعه صدر داریم .میزان خویشتن داری ما از کامنت ها مون کاملا آشکاره.تو تشویق ها مون تو برخوردمون با مشکلاتی که ممکنه واقعا ناراحت کننده نباشه.بازیکنا هم چند تا آدم هستن از جنس خودمون با فرهنگ خودمون فقط بخاطر مهارت های جسمی مشهورتر هستن اغلب هم سطح سواد و هوش اجتماعی کمتری نسبت به متوسط جامعه دارن.وقتی هم خطایی می‌کنن با اونا موافقت ومخالفت رنگی میکنیم اونا هم هی جری تر میشن یادشون می‌ره اگر ما نباشیم نه جرات برخورد با مأمور دارن نه توان زدن هوادار
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۵:۳۵
پاسخ
1
108
عمران
بنظرم ماهوادارا بازم باید دست به کاربشیم.هربازیکنی ازتیم خودی رفتارهای غیره معمول باداور یا بازیکن حریف داشت رو هو کنیم بلکه بخودشون بیاد و اخلاق دوباره الگوی ورزشکاران بشه
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۱:۳۸
پاسخ
3
64
میلاد/استقلال
با این بی اخلاقیا چند دفعه تا حالا برخورد شده ؟؟مشکل کسایی هستن که با تعصب بی جا و حمایت های کور از افرادی که هنجار ها رو رعایت نمیکنن باعث بسته شدن دست های ناجیان قانون میشن و اونا کسی نیستن جز همین مردم....همونطور که فرهاد خطا کرد و باید تنبیه میشد بیرانوند هم کار اشتباهی کرده که باید تنبیه بشه ولی امان از این هوادار!!!!
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۶:۳۸
پاسخ
2
63
Arman
حرف حساب... خلاص
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۲:۰۳
پاسخ
0
52
نتیجه تبعیض
وقتی بازیکن تو زمین فحاشی می کنه و همه می بینن به جز کمیته اخلاق خب معلومه فکر می کنه حتما طلبکاره که کسی کاریش نداره
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۵:۱۱
پاسخ
6
45
هوادار
وقتی من هوادار اول و وسط فصل از خود بیخود میشم و حاضرم به هرقیمتی که شده بازیکن مورد علاقم رو باشگاه جذب کنه یا نگهداره وضعیت همین میشه دیگه وقتی من مدیر نتونم درست برنامه ریزی کنم و درست قرارداد ببندم که بعد امضا بیام عکس بگیرم و بگم سه ساله امضا کردیم ولی فصل که تموم شد بازیکن بیاد بگه تمدید نمیکنم چون قراردادسه سالم مشروط به توافق مالیه خوب همین بازیکنا اینقدر طلبکار میشن که پلیس رو میزنن یا اتفاقای دیگه
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۲:۲۹
پاسخ
0
48
RezaAbz
حق ترین مطلبی که میشد نوشت ...
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۶:۲۲
پاسخ
1
44
حامد
درسته فوتباله ولی آیا واقعا اگه چنین چیزی باشه نباید برخورد درستی با بازیکنی بشه که رویای 80 میلیون ایرانی رو به باد داد. خود من تا یه هفته سرم درد میکرد برا این باخت
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۴:۴۴
پاسخ
0
35
علی علی
بله و باز هم ما فقط حرف قشنگ رو تایید میکنیم و به به و چه چه میفرسیم براش. ولی وقتی میگن فلان بازیکن کارش اشتباه بوده باید محروم بشه وجریمش هم بکشه همه میاد یقه پاره میکنن که مگه چه کار کرده. و این است تظاهر به خوبی ماها و نمیزاره پیشرفتی کنیم.لطفا ادمین
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۹:۰۳
پاسخ
0
50
غرش سرخ فام
متن تاثیر گذاری بود . عمیق ، دقیق و بی کم و کاست .
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۵:۰۲