13 دقیقه گم شده در بازی استقلال؛ فوتبال افقی

13 دقیقه گم شده در بازی استقلال؛ فوتبال افقی

24626
10:10
03 شهریور 1398
رسول خطیبی در حرف‌هایش بعد از کنفرانس مطبوعاتی ترجیح داده در مورد شیوه بازی تیمش و وقت‌کشی آن‌ها صحبت نکند.

به گزارش وب‌سایت نود، میانگین دوندگی ماشین‌سازی با استقلالی‌ها برابری می‌کرد. البته این در حالی است که آمار دوندگی کادرپزشکی و مسئول برانکارد را هم به بازیکنان تیم اضافه کنیم و آن وقت عدد به دست آمده شاید حتی از آمار استقلالی‌ها هم بهتر باشد. استقلال در طول 90 دقیقه برتر از حریف تبریزی‌اش بود. اگرچه این برتری آنقدر نبود که بتواند آن‌ها را به عنوان تیم برتر میدان معرفی کند. در نهایت اما این برتری نبود که حکم به صاحب سه امتیاز بود و یک اتفاق همه چیز را بعد از 90 دقیقه بازی رقم زد. اخراج دانشگر و ایستگاهی اتابک زارعی را می‌توان در حالت عادی یک اتفاق نامید اما وقتی پای دقیقه آن به میان می‌آید دیگر نمی‌شود اسمش را اتفاق گذاشت بلکه رسیدن بازی به این دقیقه یک برنامه‌ریزی از سوی تیم حریف بود. 

رسول خطیبی در حرف‌هایش بعد از کنفرانس مطبوعاتی ترجیح داده در مورد شیوه بازی تیمش و وقت‌کشی آن‌ها صحبت نکند. اتفاقی که با واکنش استراماچونی مواجه شده و این سرمربی ایتالیایی را در اولین بازی‌ رسمی‌اش در لیگ برتر ایران حسابی غافلگیر کرد. شاید اگر تایمی که بازیکنان ماشین‌سازی به حالت افقی بازی را گذراندند اعلام شود این غافلگیری بیشتر هم شود. 13 دقیقه حدود زمانی بود که شاگردان رسول خطیبی و  زمان بازی را تلف کردند. شاید این عدد در ابتدا باورنکردنی به نظر برسد به خصوص این که این زمان بدون درنظر گرفتن تایم‌های تلف‌شده عادی بازی محاسبه شده است.

برای مثال حدود 2 دقیقه و 30 ثانیه از این تایم مربوط به نیمه اول بوده است. در نیمه دوم اما هر چه به پایان بازی نزدیک‌تر می‌شدیم این اتفاق پررنگ‌تر می‌شد.

دقیقه 48 شاهین ثاقبی روی زمین افتاد و بعد از حضور کادرپزشکی و چند نرمش و بعد از گذشت 40 ثانیه، بدون مشکل به بازی بازگشت. 

دقیقه 53 حامد لک در حالی که ایستاده و قصد دارد بازی را شروع کند بدون هیچ اتفاق خاصی به کنار زمین می‌آید و پزشک هم نزد او آمده و کمی اسپری به پایش می‌زند. همین اتفاق ساده حدود 60 ثانیه از وقت بازی را می‌گیرد. 

دقیقه 78 رکورد بازی هم که در اختیار شماره یک این اتفاقات یعنی حامد لک است. او برای چندمین بار و این بار به بهانه برخورد دیاباته با او روی زمین می‌خوابد و تا بلند شدن او حدود 2 دقیقه طول می‌کشد.

نکته جالب این است که در تمام این موارد که با اعتراض استقلالی‌ها مواجه می‌شود داور بازی با اشاره به ساعتش به استقلالی‌ها می‌گوید که حواسش هست و زمان وقت اضافه را دارد. وقت اضافه‌هایی که در نهایت جمع شد و یک کاشته و یک گل را به رسول خطیبی و تیمش هدیه داد. یعنی این دقایق تلف شده که پیام حیدری روی آن‌ها تاکید ویژه‌ای داشت در نهایت به ضرر استقلال تمام شد.

در دقایق تلف‌شده هم شادی گل بازیکنان ماشین حدود یک دقیقه وقت گرفت. این در حالیست که در نیمه دوم دو تیم شش تعویض داشتند. تمام شروع مجددهای لک هم ثانیه هایی بیش از وقت معمول زمان گرفت و دقایقی هم به حالت معمول تمام بازی‌ها تلف شد. با این حساب شاید بتوان گفت بازی دو تیم حتی به اندازه یک نیمه هم تایم مفید نداشت. 

فیفا در این فصل با اضافه و تغییر قوانین زیادی تلاش بر زیباتر و عادلانه‌تر کردن فوتبال داشته است اما هیچ تمهیدی برای این پدیده درنظر گرفته نشده است. البته اگر فیفا همچین بازی‌هایی را می‌دید حتما به فکر چاره می‌افتاد.  

30388
 

نظرات کاربران
علیرضا
کاری به وقت کشی تیم ماشین سازی ندارم که اعصاب بیننده رو خرد میکردند. ولی در لیگ حرفه ای تیمی که میخاد قهرمان بشه و یا سهمیه بگیره باید همون نیمه اول کارو تموم کنه که کار به اینجاها نکشه. یعنی چاره این تیمهایی که وقت کشی میکنن همینه. یه گل که عقب بیافتن همه شون میشن قرقی . اونوقت میشه فوتبال تماشا کرد. معلومه هرچی از بازی بگذره اینجور تیمها وقت کشی بیشتری میکنن. چاره کار فقط گل زدن زود هنگام به این تیمهاست. یه سرمربی اگه حرفه ای باشه براحتی همون 10- 20 دقیقه اول کارو تموم میکنه. حتی شده با دریبل کردن در هجده قدم و گرفتن پنالتی . بله کار ماشین سازی ضد فوتبال بود . ولی استقلالی ها هم گل زن نبودن. واقعیت رو قبول کنیم.
۰۴ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۴۱:۰۵
پاسخ
8
49
سحر
آقا یکی نیست بگه ما چندساله داریم بد نتیجه میگیریم. چرا؟! چون مدیرعامل تیم اونقد درک فوتبالی نداره ک بفهمه آقا ما تو پست هافبک بازی ساز یه بازیکن با کیفیت نداریم. چرا تو این پست بازیکن ستاره نگرفت. استرا تازه اومده این موضوع رو نمیدونه اما مدیرعامل ک میدونست . نیم فصل پیش برا رفع این مشکل پاتوسی و گرفتن ولی کسی رو جاگزینش نکردن. کلا بعد از مجتبی جباری استقلال نتونست هیچ کسی و پیدا کنه برا این پست.
۰۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۹:۰۰
پاسخ
4
61
ابوخان
ببین کیا از بازی دفاعی یا ضد فوتبال حرف میزنن!!! برید بازی 3بر 2 که تو دربی بردید نگاه کنید، مهدی رحمتی میگفت نمیخام بازی کنم هرکاری میخایید بکنید، کم مونده بود مسلمان و سید جلال بزننش، یا بازی برگشت لیگ چهاردهم که با تفاضل نایب قهرمان شدیم، بازم علیمنصورتون و نفت رو بیاد بیارید... این یعنی هر تیمی از توانایی و داشته ش استفاده میکنه،کدوم تیم تا حالا جلو پرسپولیس باز بازی کرده؟شما که یه بازیکن 2متری خریدید برای همین کار که نیاز به تاکتیک نباشه
۰۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۴:۲۴
پاسخ
66
66
حامد
اگه تیم واقعا قوی باشه و برا قهرمانی برنامه داشته باشهدر یک نیمه کار را تمام میکنه حقش باخت بود با اون مربی اش
۰۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۱:۰۴
پاسخ
42
29
مافیای سرخ
۱۳ دقیقه !!!!!!!!!!! اون وقت ما به کشورهای حاشیه خلیج فارس طعنه میزنیم .... :((( دیگ به دیگ میگه روت سیاه
۰۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۱:۱۵
پاسخ
12
84
رامین همدانی
لک منفورترین دروازبان لیگه
۰۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۱:۴۹
پاسخ
24
84
علی
عیب نداره باختید دیگه. شاید بازی های بعدی جبران کردید.
۰۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۰:۴۲
پاسخ
40
35
reza
حالا فردااستقلالیامیان میگن وزیر ورزش وقت کشی میکنه مامیبازیم
۰۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۰:۰۹
پاسخ
38
57
بلو هارت
یعنی عاشق این طرفدارای بی منطق و هوچیگر تیم سوم پایتخت هستم که همشون الان شدن طرفدار ماشین سازی و ضد فوتبال یادشون رفته پارسال گریه میکردن که چرا تیم مقابل ضد فوتبال بازی کرد توی آزادی..وقتی فرق فوتبال افقی و کثیف با دفاعی و پرس اصولی رو نمیدونی بایدم طرفدار پیروزی باشی
۰۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۵:۵۹
پاسخ
52
64
perspolisi
کل فوتبال ما خلاصه شده در ضربات ایستگاهی و سانترو وقت کشی
۰۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۸:۴۴
پاسخ
2
62
کیان
به قرآن مجید اسم عرب ها بد در رفته مگر نه خودمون استاد اینکارا هستیم. با اینکه میدونم هیچ سود و منفعتی برای استقلال نداره ولی باید باهاشون برای بازی های بعد برخورد بشه و حداقلش حامد لک باید محرو بشه که علنا هم میاد میگه من با عذاب دادن هواداران حریف حال میکنم . باو تورو خدا جم کنید این بساطو یه فوتبال داشتیم میدیدیم تا میمود بازی گرم شه یه بازیکن یا حتی دو بازیکن ماشین همزمان خودشونو مینداختن زمین. به خدا اگر ذره ای انصاف داشتین باید بخورد میکردین‌. ادمین بچاب لطفا
۰۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۱:۳۰
پاسخ
37
199
امیر۶
مگه شیشتقلال بازی میکرد که وقت کشی کنن؟بازی دو روز طول میکشید گل بزن نبودن.
۰۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۹:۵۴
19
18
قلب هندوستان به عشق تیم پیروزی میتپه
خوب بهونه ای دستتون افتاد اگه بازیکنای ماشین دو دقیقه وقت تلف نمیکردن الان استقلال برنده بازی بود...!!!تو نیمه اول شانس آوردین دوتا گل نخوردین بعد اومدین با بکش زیرش انتظار برد داشتین؟؟یه موقعیت درست حسابی نتونست استقلال محیا کنه
۰۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۶:۴۷
پاسخ
159
74
۶
درمقابل همچین تیمایی باید بیرحم بود تا نتونن باهمچین کارایی امید ب امتیازو موفقیت داشته باشن، اینجاس ک بازیکنای ایرانی باید بدونن استفاده از تک موقعیتا و توپهای مرده چقد اهمیت داره
۰۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۶:۴۸
پاسخ
11
232
عشق فقط یک کلام تراکتور واسلام
خطاب به قلب هندوستان:دوست عزیز من زبان دهلی خوب بلدم همین تیترتو فرستادم تو یک گروه دهلی الان دارن از خنده غش می کنن نکن اینکا را رو فردا هم استقلال میگه قلب چین به عشق استقلال می تپه ما یک میلیاردو سیصد طرفدار داریم شما یک میلیاردو صد.:-) :-) :-) :-) :-)
۰۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۹:۴۹
32
14
ارش
بنام خدا به نظر بنده استقلال هر مربی ایم بیاره باز تاکتیکش سانتر از جناحینه پس صحبت از تاکتیک نکنید با تشکر
۰۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۴:۵۵
141
40
سرخ
امثال لک باید خجالت بکشند از این وقت کشی هدفمند .... این اسمش فوتبال نیست و سه امتیاز ش ارزشی نداره ...
۰۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۷:۲۷
18
143
قلب هندوستان به عشق تیم پیروزی میتپه
آخه اگه میتونستین بی رحم میبودین ولی نتونستین.کل تاکتیک تیم استقلال سانتر و بکش زیرش بود
۰۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۸:۳۵
193
84
moj
این حرفها کدومه این که در فوتبال ما چیز تازه ای نیست... حتی بهترین تیمهای ما در اسیا هم همین کار رو میکنن... شما بگرد ببین تیمی که استراشاه ساخته تو بازیهای تدارکاتی از 9 بازی 25 امتیا ز گرفته چطور نمیتونه در یه بازی رسمی تو 100 دقیقه یه گل بزنه؟؟؟ خلاصه انتظار نداریم که این تیمها بیان جلوی تیمهای بالای جدول باز بازی کنن... استقلال همیشه تا قبل از شروع لیگ بر اساس حروف الفبا دو هفته ای در صدر هست ... هوادارانش به همین قانع باشن بهتره
۰۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۰:۲۰
پاسخ
183
44
پنجـعلـی کریمــی ۸۸۸۸۸۸۸۸
همیشه ؟! خوبه سه ساله اومدید جزو میوه ها ته جدولی ...
۰۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱:۵۸
12
18
حسام
چطور فصل قبل جلوی نفت مسجد سلیمان تو ازادی همین بلا سرتون اومد پرفسور و دکتر و سوپر من و بتمن و ...هیچ کاری نتونستید بکنید و از خودتون تا خبرنگارای وابستتون همگی گریه می کردید تا اونجا که با حالت قهر و گریه تو کنفرانس از ویسی سوالی نپرسیدن و ویسی گفت ناراحتید از اینکه نذاشتم تیمتون ما رو ببره؟اونا هم با گریه و زاری گفتند بلی!! اینا همه جهت یاداوری بود.تیم خودتون هم تا اخر فصل کم گرفتار این مسایل نخواهد بود!
۰۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۱:۵۴
9
154
جرج بست (بیتل پنجم)
یه سوال، شما فرق بین بازی دفاعی (به قول شما باز بازی نکردن) رو با ضد فوتبال نمیدونید یا تعصبات رنگی باعث شده خودتون رو بزنید به اون راه ...!!!؟؟؟
۰۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۳:۲۴
8
143
توهم ژاپنی
چند ساله همین داستان برای پرسپولیس بوده و همه این جماعت خوشحال بودن. ایران تو ج جهانی همین داستانو داشت. نکته جالب اینه کیروش پرستان خوشحال بودن و ریختن تو خیابون. داورای ایرانی هم کاملا از این شیوه استقبال میکنن.
۰۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۰:۴۰
پاسخ
188
59
گل آقا
تو حتی هنوز بین فوتبال دفاعی و ضدفوتبال نمیتونی تفاوت بذاری و فرق آنرا درک کنی،فقط یه چیزی شنیدی،اینجا هم بخاطر همون ندونستگی فقط متن را همینطوری مرور کردی و هول هول اومدی از روی تعصب،یه چیزی بگی و خودتو سبک کنی،تیمی مثل اتلتیکومادرید هم به تیم دفاعی معروفه،اما بازی آنها را ببین و با بازی مثلا ماشین سازی مقایسه کن،آنوقت میفهمی که فوتبال افقی یعنی چی.
۰۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۶:۴۶
5
86
نوید
دوست عزیز، دفاعی و واکنش گرا بازی کردن با اتلاف وقت اونم در این حد خیلی تفاوت داره
۰۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۳:۰۶
19
124
حمید
دفاع کردن با وقت کشی کردن خیلی فرق داره...این موضوعیه که مربوط به همه تیماس..حالا اینکه این قضیه رو چرا به پرسپولیس و کیروش و جام جهانی ربط دادی،فقط اسم خودت رو واسه خودت معنا کردی!
۰۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۵:۵۸
15
110
همه درمقابل قانون برابرند(البته پرسپولیس کمی برابرتره)
تاکتیک دفاعی باوقت کشی خیلی فرق داره تیم کیروش هیچوقت روزمین نمی خوابیدهیچ جای دنیاتیمای ضعیف ترمقابل قوی ترهاهجومی بازی نمیکنن مگه اینکه مجبورباشن یاتوانایی این کاروداشته باشن
۰۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۲:۳۰
25
104